Raidījuma skatītāja Silva pastāstīja par savu pieredzi, kad kādā rītā viņai bija jānokļūst darbā plkst.8.00 no rīta uz svarīgu sapulci. Viņa jau īsi pirms pulkst.7.00 izsauca “Eco taxi” uz plkst.7.30, un viņai atbildēja, ka mašīna būs 25 – 30 minūšu laikā.
“Plkst.7.25 jau devos uz ielas gaidīt savu taksometru, taču tā arī nesagaidīju. Vairākas reizes pati zvanīju un vaicāju, cik tālu ir mans auto. Dispečere tikai atbildēja, ka vēl nav brīvu mašīnu, vēl jāgaida utt. Vai nevarēja uzreiz mani informēt, ka visas mašīnas šajā laikā aizņemtas? Es būtu izsaukusi citas firmas taksometru. Paldies, Dievam, man ir saprotoša priekšniecība un tic, ka mani “uzmetis” taksis. Bet, ja mani atlaistu no darba, vai es nokavētu lidmašīnu? Kas tad man kompensētu zaudējumus?” vaicāja skatītāja.
Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijā, kuras biedri ir tikai 8 no pavisam 600 taksometru pakalpojumu sniedzējiem, iesaka vispirms vērsties pie konkrētās taksometru firmas vadības.
Asociācijas prezidents Ivo Ošenieks raidījumam stāstīja, ka Latvijā ir daudz firmu, kurās šoferis ir uzņēmuma vadītājs. “Tur šī komunikācija nesanāks labi, ja pats nebūs atbraucis. Taču, ja tā ir firma, kurai ir darba attiecības ar šoferiem, tur vadībai vajadzētu reaģēt uz sūdzību,” sacīja Ošenieks.
Kā nākamo soli asociācijas prezidents iesaka vēršanos pašvaldībā, kas izsniegusi komercdarbības licenci taksometru firmām – konkrētajā gadījumā Rīgas domē. Taču galvaspilsētas Satiksmes departaments nekontrolē sniegtā pakalpojuma kvalitāti, bet gan licencei atbilstošo prasību ievērošanu.
Kā pēdējais cerību stariņš neapmierinātajiem klientiem ir Patērētāju tiesību aizsardzības centrs, kurš nāk talkā ar savu juristu, kas strīdu palīdzētu risināt civiltiesiskā kārtā.
Konkrētā stāsta galvenās vaininieka uzņēmuma “Eco taxi” vadība gan raidījumam apsolīja situāciju noskaidrot un pastāstīja, ka līdzīgas situācijas nav ikdiena, lai gan firmas mājaslapas viesu grāmatā ir līdzīgas sūdzības.
Lai arī Rīgā taksometra pakalpojumu sniedzēju ir daudz, esot brīži, kad automašīnu pietrūkst. Tiesa, Satiksmes departamentā apgalvo, ka takši uz izķeršanu nav darba dienu rītos, bet gan svētku dienās – pēc 18.noembra salūta un gadu mijas naktī. Turklāt tā saucamās pīķa stundas neatbrīvo firmas no atbildības par sava pakalpojuma kvalitāti.