Līdz šim, griežoties pēc palīdzības Valsts policijas Zemgales reģionālajā pārvaldē, zvanītājs tika savienots ar savu iecirkni, bet šogad uzsākta pāreja uz vienotu operatīvās vadības struktūrvienību, kas nozīmē, ka visi zvani tiks pieņemti vienuviet.
Kā pirmā jaunajai sistēmai jau kopš 31. decembra pievienota Dobele. "Agrāk cilvēki, zvanot uz 110, 112 vai arī uz tiešo numuru, runāja ar cilvēkiem Dobelē," norāda Valsts policijas Zemgales reģionālās policijas priekšnieka vietnieks Kaspars Rekscs.
"Tagad zvani tiek pieņemti šeit, Jelgavā. Ilgtermiņā, kad tiks noslēgta kompleksā apvienošana un visi pārējie iecirkņi arī tiks pievienoti, ieguvums būs cilvēkresursi. Šie cilvēki, kas agrāk sēdēja konkrētajās sešās pilsētās, iespējams varēs darīt ko citu," pauž Rekscs.
Jaunajā sistēmā ne vien zvani nonāks Jelgavā, arī uz notikuma vietu izbrauks tuvākā brigāde, nedalot iecirkņu robežas. Tāpat kā līdz šim iedzīvotāji gan visu diennakti nepieciešamības gadījumā varēs klātienē griezties savas pilsētas iecirknī. Uzrunāto dobelnieku viedoklis par jaunievedumu ir visai dažāds. "Ja brauks policijas tuvākā ekipāža, varbūt, ka tas būs operatīvi. Ja resursi būs pietiekami, es domāju, ka nevajadzētu būt problēmām," norāda Dobeles novada iedzīvotāja Edīte.
Daudzus gan māc bažas, vai zvana saņēmējs sapratīs adresi un policisti no citām pilsētām spēs ātri atrast īsto adresi. "Vispār jau labāk, ka te viss ir, nevis citur. Katrs jau mēs par savu pilsētu zinām labāk nekā kāds cits," norāda dobelniece Aina.
Zemgales reģiona pārvaldes priekšnieka vietnieks piekrīt, ka vietvārdi vai ielu nosaukumi mēdz būt līdzīgi vai pat vienādi, bet ar 21. gadsimta tehnoloģijām tas neesot šķērslis, un jaunā sistēma ļaušot policistiem notikuma vietā ierasties ātrāk. Vienota operatīvās vadības struktūrvienība jau darbojas Vidzemes un Latgales reģionā. Šogad pāreja uzsākta arī Kurzemē.