Par Carnikavas gājēju tilta nepieciešamību savulaik lēma pašvaldība, un būves kopējās izmaksas ar pievedceļiem ir gandrīz trīs miljoni eiro. Savukārt Juglas tilta darbu izmaksas ir vairāk nekā 900 tūkstoši eiro.
Daudzus gadu desmitus Pārgaujas iedzīvotāji Gauju šķērsoja par dzelzceļa tiltu, un kad, skaļi signalizēdams, pa dzelzceļa tiltu, kas savieno abus Gaujas krastus, aiztraucās elektrovilciens, viņu sirds iepukstējās krietni straujāk.
Beidzot situācija mainījusies, un gājēji un velosipēdisti var droši šķērsot upi pa speciāli izbūvētu 200 metrus garu tiltu, kas ir garākais ne vien Latvijā, bet arī visā Baltijā.
Gaujas ciema iedzīvotājs Jānis Kokorēvičs piekrīt, ka speciālu tiltu vajadzēja drošības dēļ, jo uz dzelzceļa tilta - „cik cilvēki tur nav aizgājuši...”
Tūrismam trīs miljonu vērtajā projektā arī turpmāk paredzēta būtiska loma. Līdz ar tiltu izbūvēti arī kilometru gari pievadceļi, kas nodrošinās vienotu velomaršrutu ar Rīgu un citiem Latvijas novadiem.
Tiesa, daudzi carnikavieši uzskata, ka projekts, kas īstenots par nodokļu maksātāju naudu, ir pārāk dārgs.
Šonedēļ pēc rekonstrukcijas atklāts arī tilts par Mazo Juglu, kas savieno Stopiņu un Garkalnes novadus. Vairāk nekā pirms pusgadsimta būvētā tilta atjaunošana izmaksājusi 912 tūkstošus eiro, un tas ir vienīgais šogad pilnībā rekonstruētais Latvijas valsts ceļu īpašumā esošais tilts.
Joprojām kritiskā stāvoklī ir puse no 934 Latvijas valsts ceļiem piederošajiem tiltiem. Situācija varētu mainīties līdz 2020.gadam, ja vien tam tiks rasts finansējums.