Atbildīgās iestādes ir konstatējušas, ka, lai varētu pieņemt lēmumu par tā sauktās valsts pensijas piešķiršanu iedzīvotājiem, bieži vien atbildīgajām iestādēm nepieciešamie dokumenti, piemēram, darba grāmatiņa, kolhoznieka darba grāmatiņa, darba līgums, karaklausības apliecība, individuālo darbu apliecinošs dokuments, nav pieejami elektroniskā veidā, kas ievērojami apgrūtina atbildīgo institūciju darbu.
Ņemot vērā to, ka tie ir dokumenti, kas ir personas rīcībā, nevis citas institūcijas rīcībā, jaunie noteikumi paredz, ka par šo dokumentu iesniegšanu lielāka atbildība būs jāuzņemas pašiem potenciālajiem pensiju saņēmējiem.
Gadījumos, ja dokumenti ir pazaudēti vai tie ir neprecīzi, tad kā papildu informācijas avots būs jāizmanto Latvijas vai citu valstu arhīvi, kuros atbildība par nepieciešamo ziņu iegūšanu būs jāuzņemas pašiem pretendentiem.