Dzīve & Stils / Pilsētvide
Ar savu darbu un saviem līdzekļiem pensionēta mākslas zinātniece Rīgā, Kalnciema ielā, iekopusi rožu dārzu. Tajā visu vasaru zied simt rožu šķirņu. Tālākā nākusi no Japānas. Cilvēku prieks un pārsteigums, ieraugot rožu oāzi, ir liels. Bet vēl lielāks tas kļūst brīdī, kad rožu saimniece un kopēja Anta Gulbe aicina droši nākt pagalmā. Jo izrādās, ka rožu dārzs ir publisks, – radīts cilvēku priekam.
Rīgā no nākamā gada īslaicīga rakstura ielu tirdzniecībā un pasākumu laikā vienreizlietojamo glāžu vietā būs jāizmanto vairākkārt lietojamas glāzes jeb depozītglāzes. Lai veiksmīgāk noritētu pāreja uz depozītglāžu izmantošanu, jauno sistēmu šogad testēs vairākos pašvaldības rīkotajos publiskajos pasākumos, informēja Rīgas dome.
Putekļaina, nesakopta un bedraina – autovadītāji, kuri izmanto SIA "Cityparks Latvija" maksas stāvvietu Rīgā, Nīcgales ielā 1, ir sašutuši par to, ka uzņēmums nerūpējas par savu īpašumu, iekasējot par sliktā stāvoklī esošo stāvvietu no šoferiem naudu. Latvijas Televīzijas raidījums "4. studija" minētajā stāvvietā viesojies jau pirms trim gadiem un, šķiet, situācija nav mainījusies un šoferi joprojām ir ļoti neapmierināti.
Kamēr Rīgas dome izsludinājusi plānus Dzelzavas ielā līdz 2026. gada vasarai izbūvēt 6 kilometrus garu metrobusa līniju, galvaspilsētā paliek vēl daudz ielu, kas darba dienās allaž ir sastrēgumu pilnas. Viena no iespējām ātrāk nonākt no viena pilsētas krasta otrā būtu pa Daugavu, tomēr Rīgas domē jaušama noraidoša attieksme pret ideju upē ierīkot sabiedriskā transporta līniju, vēstīja Latvijas Televīzijas raidījums "4. studija".
Šobrīd Rīgā ir 26 pilsētas pļavas, kas veidotas kā savvaļas augu oāzes dabas daudzveidības saglabāšanai. Līdz 2027. gadam plānots izveidot 45 pļavas kopā 15 hektāru lielumā. Jaunizveidotās pļavas prasa īpašu kopšanu, un tajās neaug tikai gara zāle, bet gan dažādākās augu sugas, noskaidroja Latvijas Televīzijas raidījums "Vides fakti".
Čiekuru ielas iedzīvotāji Mīlgrāvī, Rīgā, novērojuši dīvainības – iela asfaltēšanas darbu laikā kļuvusi šķība, savukārt iekšpagalma servitūta ceļš vairs nav caurbraucams. Iedzīvotāji pauda, ka ceļa līkums pirms krustojuma ar Mores ielu parādījies jaunās daudzdzīvokļu mājas dēļ, vēstīja Latvijas Televīzijas raidījums "4. studija", savukārt būvprojekta autors norādīja, ka taisnu ielu saglabāt neesot bijis iespējams.
Lai gan Rīgas sabiedriskā transporta infrastruktūra tiek labota un mainīta, Iļģuciema iedzīvotāji ir sašutuši, ka jaunā pieturvieta tiek izbūvēta tieši zem mājas logiem. Viņi nevēlas, lai aiz logiem būtu troksnis un cilvēku bari, bet uzņēmuma SIA "Rīgas satiksme" ieskatā šī nama iedzīvotāji nesaskarsies ar neērtībām, vēstīja Latvijas Televīzijas raidījums "4. studija".