Ziņas vieglajā valodā 8. aprīlī

Ziņas vieglajā valodā pirmdien, 8. aprīlī.

Ziņas vieglajā valodā 8. aprīlī
00:00 / 04:57
Lejuplādēt

Jaunākus kokus nedrīkst cirst

Satversmes tiesa atcēla pirms diviem gadiem valdības pieņemto lēmumu, kas atļāva cirst mazāka caurmēra kokus.

Šī ir pirmā reize, kad jautājumu par mežu apsaimniekošanu izvērtēja Satversmes tiesā.

Vides organizācijas Satversmes tiesas lēmumu apsveic un sauc par vēsturisku.

Meža īpašnieku biedrība negrib piekāpties un aicinās Zemkopības ministriju vēlreiz sagatavot noteikumus par jaunāku koku ciršanu.

Vēl neizdodas atrast nākamo ārlietu ministru

Šonedēļ Saeima vēl nebalsos par nākamo ārlietu ministru.

"Jaunā Vienotība" vēl nav nosaukusi kandidātu.

Ministru prezidente Evika Siliņa ("Jaunā Vienotība") norāda, ka kandidāta nosaukšanai ir vajadzīgs laiks.

Trešdien ārlietu ministra amatu atstās Krišjānis Kariņš ("Jaunā Vienotība").

Iepriekš "Jaunā Vienotība" solīja, ka ministru atradīs ātri, lai Saeima varētu balsot 11. aprīlī.

Koalīcijas partneri – Zaļo un Zemnieku savienība un "Progresīvie" – nešaubās, ka "Jaunā Vienotība" atradīs piemērotu kandidātu.

Pedagogi atkal gatavojas protestiem

Pedagogu arodbiedrība paziņoja, ka pedagogu pikets plānots 21. maijā pie valdības ēkas.

Pedagogi pieprasa sakārtot darba slodzes un algas jautājumu.

Par to arodbiedrībai un ministrijai bija jāvienojas jau pirms gada.

Lietuvā par valsts prezidenta amatu cīnīsies astoņi kandidāti

Šie kandidāti varēs piedalīties vēlēšanās, jo savāca katrs vismaz 20 tūkstošu vēlētāju parakstus.

Trijiem kandidātiem neizdevās savākt nepieciešamo parakstu skaitu.

Par amatu cīnīsies arī pašreizējais prezidents Gitans Nausēda un premjerministre Ingrīda Šimonīte.

Aptaujās lielākā daļa cilvēku vēlas par prezidentu Nausēdu.

Prezidenta vēlēšanu pirmā kārta Lietuvā notiks 12. maijā.

Aizdedzina Krievijas raķešu kuģi

Ukrainas izlūki Baltijas jūras karaflotes bāzē Kēnigsbergā aizdedzinājuši Krievijas raķešu kuģi "Serpuhov".

Tas ir viens no jaunākajiem Krievijas karaflotes kuģiem.

Tas spēj pārvadāt līdz astoņām spārnotajām raķetēm.

Kuģis bija Melnās jūras flotes sastāvā, bet vēlāk to pārcēla uz Baltijas jūru.

Krievijā Urālos un Sibīrijā lieli plūdi

Lietavas un pavasara palu ūdeņi pārrāvuši aizsargdambjus.

Applūdusi Orska un Orenburga.

Tūkstošiem māju ir ūdenī.

Cilvēkus evakuē.

Ziņas par plūdiem pienāk arī no Kazahstānas.

Krievijas varasiestādes izmeklē, kāpēc sabrukuši aizsargdambji.

Eksperti atzīst, ka aizsargdambji slikti uzbūvēti.

Ziemeļamerikā vēro Saules aptumsumu

Miljoniem cilvēku Ziemeļamerikā – Meksikā, ASV un Kanādā – tieši šobrīd novēro pilnu saules aptumsumu.

Šis saules aptumsums ir īpašs.

To redzēs ļoti daudz cilvēku.

Vairāk nekā četras minūtes Mēness pilnībā aizsegs Sauli.

Nākamais tik vērienīgs Saules aptumsums ASV gaidāms pēc 21 gada.

Saules aptumsums Meksikā 8. aprīlī
Saules aptumsums Meksikā 8. aprīlī

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti