Ziņas vieglajā valodā 4. februārī

Ziņas vieglajā valodā 4. februārī.

Ziņas vieglajā valodā 4. februārī
00:00 / 04:52
Lejuplādēt

Latvija var zaudēt daudz Eiropas naudas

Latvija var pazaudēt vairākus simtus miljonu eiro Eiropas atbalsta naudas. Vainīgas ir ministrijas, kas strādājušas divas reizes lēnāk, nekā vajadzēja. Tā svētdien ziņoja Latvijas Televīzijas raidījums "De facto". Latvijai pienākas vairāk nekā četri miljardi eiro.

Lielākās problēmas ir satiksmes nozarē. Šai jomai arī iedalīts visvairāk Eiropas naudas – aptuveni viens miljards eiro. Taču noteiktajā laikā nav nopirkti jauni vilcieni, nav pārbūvētas sliedes un nav pārveidoti peroni stacijās. Tāpēc 260 miljonus eiro tērēs vēlāk. Tagad apdraudēts ir plāns izveidot Rīgas apvedceļu. Varbūt nevarēs pabeigt Dienvidu tilta nākamo kārtu, kur ir paredzēts savienot Bauskas un Jelgavas šoseju.

Finanšu ministrija ir likusi pārvērtēt visus projektus un iesniegt jaunus plānus. Tos vērtēs nākamajā nedēļā.

Simtiem Rietumu amatpersonu kritizē savu valstu attieksmi pret Izraēlu

Vairāk nekā 800 Rietumu amatpersonu un diplomātu vēstulē kritizē politiku pret Izraēlu. Vēstulē rietumvalstu valdības apsūdzētas par nespēju izturēties pret Izraēlu kā pret citām valstīm.

Palīdzot Izraēlai karā pret teroristisko grupējumu "Hamās", rietumvalstis neizvirzīja nekādus nosacījumus un nepieprasīja Izraēlai uzņemties atbildību par situāciju Gazas joslā. Tas veicina starptautisko tiesību pārkāpumus, kara noziegumus un pat etnisko tīrīšanu vai genocīdu, teikts vēstulē.

Ukrainas prezidents grib atlaist armijas virspavēlnieku

Ukrainas prezidents Volodimirs Zelenskis tomēr grib atlaist armijas virspavēlnieku Valēriju Zalužniju. Amerikāņu mediji raksta, ka Zelenskis par to informējis ASV Balto namu.

Taču ASV valdība Ukrainas lietās neiejauksies. Ukrainai pašai jāpieņem lēmumi par savas armijas vadītājiem. Nav zināms, kad Zalužniju varētu atlaist. Amerikāņu prese raksta, ka tas varētu notikt tuvākajās dienās.

Zelenskis svētdien apmeklēja kaujas pozīcijas Robotines ciemā Zaporižjas apgabalā. Zelenskis apbalvoja militārpersonas un pārrunāja aizsardzības jautājumus. Zelenskis pirms pāris mēnešiem apmeklēja karavīrus citā frontes vietā pie Kupjanskas.

Ukrainā varētu drīz skatīt mobilizācijas likumprojektu

Ukrainas parlaments – Augstākā rada – jaunnedēļ varētu skatīt mobilizācijas likumprojektu. Valdība likumprojektu uzlaboja. Paredzēts, ka armijā iesauks no 25 gadiem. Dienestā būs jāpavada 36 mēneši. Taču likumprojektā nav paredzēta karavīru rotācija.

Ja likumprojektu pieņems, Ukrainā tiks atcelts obligātais militārais dienests. Tā vietā ieviesīs obligātās militārās apmācības.

Pagarina adīšanas akciju Ukrainas atbalstam

Labdarības akcija "Adījumi Ukrainas atbalstam" pagarināta līdz 29. februārim. Pagarināt akciju lūdza Ukrainas aizstāvji.

Akcija rit jau ceturto mēnesi. Tajā Latvijas iedzīvotāji saziedoja aptuveni 150 kilogramus dažādu adījumu – zeķes, cimdus un citas lietas. Adījumi jau nogādāti Ukrainas karavīriem. Iedzīvotājus aicina adījumus ziedot arī turpmāk.

Pasniedz Latvijas kino balvas

Dailes teātrī svētdien risinās nacionālās kino balvas "Lielais Kristaps" pasniegšanas ceremonija. Balvas pasniedz 25 kategorijās. Balvu par mūža ieguldījumu filmu mākslā saņems ilggadēja Latvijas Kinematogrāfistu savienības priekšsēdētāja Ieva Romanova. Balvu pasniegšanu ir iespējams skatīties portālā LSM.lv un LTV.

Laika ziņas

Latvijā gaidāms mākoņains laiks, brīžiem skaidrosies. Daudzviet nokrišņi, pārsvarā sniegs, slapjš sniegs. Vietām snigs stipri. Ceļi būs slideni. Rietumu, ziemeļrietumu vējš 4–9 metri sekundē, piekrastē 7–12 metri sekundē, brāzmās 15–18 metri sekundē. Gaisa temperatūra naktī -3.. 2 grādi, vietām ziemeļaustrumu rajonos līdz -5 grādiem. Dienā -1…3 grādi.

Rīgā palaikam sniegs, slapjš sniegs. Rietumu vējš 4–7 metri sekundē, pēcpusdienā ziemeļrietumu vējš 6–9 metri sekundē, brāzmās līdz 14 metriem sekundē. Gaisa temperatūra naktī ap 0 grādiem, dienā 1… 2 grādi. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti