Pērn uz Kokneses – Tīnūžu šosejas bojā gāja astoņi cilvēki, šogad divi. Tas ir daudz uz tāda vienkārša ceļa posma, kur nav bīstamu krustojumu un lielu problēmu apdzīt lēnāk braucošus transportlīdzekļus. Tā kā uz šosejas ir kur ieskrieties, policijai darba te netrūkst.
„Gandrīz katru dienu tur atrodas vismaz viena policijas ekipāža. Pastāvīgi tiek veikta uzraudzība, paralēli tam tur ir uzstādīti divi stacionārie fotoradari. Pērn uz šīs šosejas ceļu satiksmes negadījumos bojā gāja 8 cilvēki, šogad pagaidām divi,” norāda VP Satiksmes uzraudzības un koordinācijas biroja priekšniece Vineta Mistre.
Tomēr jebkura policijas ekipāža vai fotoradars būs bezspēcīgi, ja autovadītājs pie stūres iemigs. Tādēļ arī nolemts šoferus brīdināt par iebraukšanu pretējā joslā.
Daļai autovadītāju akustiskās ribjoslas būs jaunums – tā ir jauna tehnoloģija Latvijā.
Tie, kuri pabraukājuši pa citu valstu ceļiem, tajā skaitā Igaunijas, zina, kas ir ribjoslas un kā tās strādā. Automašīnai uz tās uzbraucot, rodas vibrācijas un troksnis. „Tas ir domāts tiem autovadītājiem, kas mieg ciet, vai agrā vakarāi, kad ir krēsla un grūti saskatīt ceļu, migla mēdz būt – šis akustiskais marķējums palīdz būt modriem uz ceļa un neiebraukt pretējā joslā, izvairoties no frontālās sadursmes,” pauž VAS “Latvijas Valsts ceļi” pārstāve Anna Kononova.
Tīnūžu – Kokneses šoseja ir pirmais ceļa posms Latvijā, kur tiek izmēģināta ribjoslu tehnoloģija. Tās ierīkošana ir sarežģītāks process, kā krāsas uzkrāsošana uz ceļa. „Ir specializēta frēze, kas veic akustisko svītru iefrēzēšanu. Pēc viņas tālāk virzās putekļu sūcējs un savāc nofrēzēto asfaltu. Pēc tam mēs veicam termoplasta ieklāšanu, šobrīd to neatļauj laika apstākļi un to mēs izdarīsim nākamgad,” saka SIA „Binders” Būvniecības departamenta direktors Ingus Pētersons.
Ribjosla tiek iefrēzēta aptuveni 10 milimetru dziļumā. Ribjoslu ierīkošana nav lēta - darbi uz Kokneses – Tīnūžu šosejas izmaksāja ap 140 000 eiro. No vienas puses dārgi, no otras puses – kaut vai viena izglābta dzīvība būs attaisnojusi ribjoslas izveidi.