Ebela norāda, ka nereti arī bērni no ģimenēm nonāk speciālajās internātskolās.
„Daudziem no bērniem – gan tiem, kas nāk no ģimenēm, gan no bērnunamiem – nebūtu jānokļūst nekādās speciālās internātskolās, ja viņi laikus saņemtu normālai attīstībai atbilstošus apstākļus, ja viņiem laikus būtu diagnosticēti vai kādi dzirdes vai redzes traucējumi, disleksijas, uzmanības deficīta sindroms,” saka Ebele.
Viņa arī skaidro, ka bērnunamos bērniem mēdz rasties gan fiziskās attīstības aizture, gan ietekme uz garīgo attīstību. Viņa uzsver, cik būtiska ir bērnu nokļūšana ģimeniskā vidē, lai viņi varētu attīstīties.
Jau ziņots, ka Tiesībsarga birojs veicis pētījumu par bērniem bērnunamos, secinot, ka viņi dzīvo kā divkārtējā trimdā, jo vispirms viņi no mājām tiek aizsūtīti tālu prom uz bērnunamu, pēc tam uz kādu no internātskolām. Savukārt vairāku bērnunamu vadītāji pauda, ka Jansona paziņojumi par situāciju izkropļoti ataino situāciju bērnunamos un viņa veidotais ziņojums ir vai nu tendenciozi, vai neprofesonāli veidots.