Skanstes tramvaja projekts papildināts; eksperti un aktīvisti joprojām apšauba tā lietderību

Vēlākais pirmdien uzņēmumam “Rīgas satiksme” Centrālajā finanšu un līgumu aģentūrā jāiesniedz pilnveidotais Skanstes tramvaja līnijas projekts. Tas ir jau pabeigts un būtiski neatšķiras no sākotnējā varianta. Ieviestas vien dažās korekcijas, kā arī pievienota izziņa no Kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas, kas apstiprina – tramvaja līnija neskars Lielo kapu teritoriju. 

Tikmēr aktīvisti, kas ir pret tramvaja izbūvi Skanstes virzienā, aicina atbildīgās iestādes vēl pēdējā brīdī mainīt plānus un izvēlēties rīdziniekiem izdevīgāku maršrutu.

“Nekad vairāk nākotnē tādas iespējas izmantot Eiropas Savienības līdzekļus tramvaju attīstībai Rīgā nebūs,” uzsvēra satiksmes eksperts Tālis Linkaits, uzskaitot virkni nesakritību starp “Rīgas satiksmes” sagatavoto Skanstes tramvaja līnijas projekta pieteikumu un reālo situāciju.

Pēc viņa teiktā, šāda maršruta izbūve tikai radīs papildu sastrēgumus Brīvības un Pērnavas ielas krustojumā, kā arī pie Nacionālā teātra, bet nesasniegs projekta mērķus. Pēc eksperta teiktā, jau pirms desmit gadiem veiktā pētījumā primārais virziens, kādā attīstīt tramvaja infrastruktūru Rīgā, minēts Purvciems un Pļavnieki.

“Rīgas satiksme” gan paliek pie savas līdzšinējās nostājas, ka tas nav iespējams.

“Veidot jaunu līniju tikai uz Dreiliņiem gandrīz nav iespējams, jo tādējādi tiktu pārslogota  jau šobrīd diezgan noslogotā Barona iela, veidojot jaunu līniju, panāktu, ka Barona ielā stāv tikai un vienīgi tramvaji,” pauda SIA “Rīgas satiksme” pārstāve Baiba Bartaševiča-Feldmane.

Tikmēr Vides aizsardzības kluba viceprezidente Elita Kalniņa īpaši organizētā pasākumā pauda, ka Skanstes tramvajs Rīgai nav nepieciešams.

Viņa skaidroja, ka plānotā tramvaja līnija nemazinās sastrēgumus pilsētas centrā, turklāt tā izmaksas ir nesamērīgi augstas. Kalniņa atzina, ka klubs nav pret tramvaju kā transportlīdzekli, taču konkrētais maršruts, viņasprāt, ir nelietderīgs, un būtu jāvērtē iespējas attīstīt tramvaja līnijas citos virzienos. Kalniņa uzsvēra arī augstās projekta izmaksas, kuras plānotas aptuveni 100 miljonu eiro apmērā.

Elita Kalniņa: Par Skanstes tramvaju

    “Liekas, ka šis tramvajs patiešām nav nepieciešams Rīgai. Tieši šis maršruts. No vides viedokļa mēs noteikti atbalstām tramvaju. Patiesībā Rīgas domei pie tā būtu jāstrādā ne tikai savā iekšienē, bet sadarbībā ar citām pašvaldībām. Ar šo līdzekļu apjomu, kas ir paredzēts šim tramvajam, galu galā varētu tramvaju, es nezinu, uz Siguldu uzbūvēt ar šādiem līdzekļiem, kādi pašlaik ir, tie skaitļi ir tik ārprātīgi lieli,” sacīja Kalniņa.

    “Pat skandināvu kolēģi no vides organizācijām, kam mēs minējām šos ciparus teica, ka tas pat Skandināvijai ir par dārgu, tām zemēm, kas tomēr ir citā cenu līmenī,” norādīja Vides kluba pārstāve.

    Pēc “Rīgas satiksmes” teiktā, projekta atkārtota izvērtēšana varētu ilgt mēnesi. Pēc tam aptuveni trīs mēnešus to izskatīs Eiropas Komisija. Apstiprinājuma gadījumā tiks slēgts līgums un sākta tehniskā projekta izstrāde, kas varētu ilgt aptuveni gadu. Tātad līnijas izbūve varētu sākties ne agrāk kā nākamā gada vasarā.

    3 komentāri
    al
    VKPAI/inspekcija neko nebūvē un negrasās būvēt, sižetā ir būtiska stila kļūda, inspekcijas slēdzienā sacīts, ka NEDRĪKST SKART Rīgas Lielo kapu, oficiāli Valsts nozīmes arhitektūras piemineklis "Lielie kapi" ar memoriālām celtnēm. Lk ir Pasaules kultūras un dabas mantojuma saglabāšanas UNESCO sarakstā.
    Maija Veidemane
    Vai tiešām, IR kā te rakstīts? Ka"pievienota izziņa no Kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas, kas apstiprina – tramvaja līnija neskars Lielo kapu teritoriju". ??? Vai tiešām LIELOS KAPUS NESKARS, var tam ticēt? Ja projekts būtiski neatšķiras no sākotnējā.. Pēc sākotnējā projekta, kurš tika atgriezts zinu, ka ir bijis KPAI atzinums un norāde - Rīgas Lielie kapi, oficiāli Valsts nozīmes arhitektūras piemineklis Nr. 6636 — Dārzu un parku ansamblis "Lielie kapi" ar memoriālām celtnēm ir Latvijas ... ‎Dendroloģiskais materiāls · ‎Aizsargājamā pieminekļa statuss, ir pasaules UNESCO 100.aizsargājamāko objektu sarakstā, inspekcijas slēdzienā sacīts,ka NEDRĪKST SKART Lk teritoriju. Kā tad ir? Vai no Kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas ir saņemts jauns/cits dokuments, kurš te tiek pieminēts, jeb tiekam maldināti?
    rīdzinieks
    Kapu tramvajs ir pretrunā loģikai, kā jāattīstās satiksmei Rīgā
    Pievienot komentāru
    Jaunākie

    Populārākie
    Interesanti