Jautāts par Skanstes tramvaja līnijas projekta nākotni pēc tam, kad saistībā ar Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) sāktajiem kriminālprocesiem par "Rīgas satiksmes" trim iepriekš veiktajiem iepirkumiem ir apturēts Eiropas Savienības (ES) fondu līdzfinansējums,
Matīss teica, ka Skanstes tramvaja līnijas projekts nav apdraudēts, bet tā ieviešanas grafiks atlikts vismaz par gadu.
"Rīgas satiksmes" pagaidu valdes vadītājs norādīja, ka šobrīd šajā projektā ir noslēgts tikai viens līgums - par projektēšanu, bet iepirkumi par jaunās tramvaju līnijas izbūvi, kā arī par attiecīgajā līnijā paredzētā ritošā sastāva iegādi, nav noslēgušies un, visticamāk, tiks sludināti no jauna.
"Tāpēc te ir iespējama nobīde laikā, kas varētu būt apmēram par gadu, bet tas ir būtiski, lai sabiedrības interesēs būtu caurspīdīgs un skaidrs process, lai nebūtu kaut kādu zemūdens akmeņu, lai nebūtu apvainojumu,
un vēlams, lai nefigurētu kompānijas, kas jau šobrīd tiek apsūdzētas koruptīvos darījumos," teica "Rīgas satiksmes" pagaidu valdes vadītājs.
Viņš atzina, ka plānots veidot jaunu "Rīgas satiksmes" Iepirkumu komisijas sastāvu, un vēl šajā gadā plānots piesaistīt starptautisku auditorkompāniju.
KONTEKSTS:
Korupcijas skandālā ierautais pašvaldības uzņēmums "Rīgas satiksme" noteiktajā laikā ir informējis kapitāla daļu turētāju Rīgas domi par situāciju kompānijā un steidzami veicamajiem darbiem."Rīgas satiksmes" saistības pašlaik ir ap 200 miljoniem eiro, un neviens aizdevējs vēl neesot prasījis naudu atdot. Ar kreditoriem pašlaik notiekot pārrunas.
"Rīgas satiksmes" pagaidu valdes galvenais vēstījums Rīgas domei ir pārtraukt visus noslēgtos līgumus par autobusu, trolejbusu un zemās grīdas tramvaju piegādēm. Tāpat apturēts Skanstes jeb tā sauktā kapu tramvaja projekts, kam Eiropas Savienības solīto 65 miljonu eiro finansējumu 20.decembrī apstādināja arī Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (CFLA).