Viņš norādīja, ka pasaule mainās, mainās cilvēku paradumi informācijas patērēšanai un attiecīgi mainās arī dažādu spēlētāju iespējas ietekmēt cilvēkus. Cilvēki bieži vien neiedziļinās informācijā, paskatās virsrakstu un neiedarbina racionālo domāšanu, bet “noķer emociju un skrien pie nākamās”, pauda Sārts.
Taču ir jāapzinās – ja informāciju patērē šādā veidā, nevajadzētu brīnīties, ka kāds grib ar šiem cilvēkiem manipulēt, un ne tikai Krievijas propagandas veidotāji vai teroristi, bet arī citi spēlētāji, skaidroja Sārts.
Sārts aicināja cilvēkus “neskriet” un padomāt, kāpēc, piemēram, sociālajos tīklos ir virsraksti “jūs neticēsiet, bet..” vai “šis izmainīs jūsu dzīvi”. Skaidrs, ka aiz tiem nav nopietnas informācijas, piebilda Sārts.
Sociālo tīklu ietekmes pieaugums un tradicionālo mediju lietotāju skaita samazināšanās ir globāla tendence, taču šajā informācijas kakofonijā tiem medijiem, kas sniedz labu, sabalansētu, izsvērtu informāciju, iet ļoti labi, sacīja Sārts.
Viņš arī piebilda, ka Latvijas mediju tirgum šajā ziņā vēl ir, kur augt.
Trešdien, 5.jūlijā, gan par patiesību un tās interpretācijām, gan komunikācijas arvien pieaugošo stratēģisko nozīmi norisināsies plašas augsta līmeņa diskusijas Nacionālajā bibliotēkā, ko rīko NATO Stratēģiskās komunikācijas izcilības centrs.