Tiem, kuri, šķērsojot visu Rīgu, ērti un ātri vēlējās nokļūt no Ziepniekkalna līdz pat Juglai, kā arī atpakaļ, 40. maršruta autobuss bija ierasts, un “Rīgas satiksmes” lēmums iecienīto busu nomainīt ar trolejbusu, raisīja neizpratni.
“Rīgas satiksme” sabiedrībā nepopulāro lēmumu par 40. autobusa nomaiņu ar 4. trolejbusu pieņēmusi, izpētot pasažieru plūsmu, kā arī braucēju ieteikumus.
“Trolejbuss nebūs šaurāks. Trolejbuss ietilpības ziņā ir pat par pāris vietām lielāks. Šaurība nebūs tā situācija, kas būs saistīta ar šīm izmaiņām,” skaidroja SIA “Rīgas satiksme” pārstāve Elizabete Puče.
“Šajā 4. trolejbusa maršrutā kopējais ietilpības skaits ir no 146 līdz 153 personām. 4. trolejbusa maršrutā šobrīd tiek laists 18 metru garais trolejbuss, kas ir lielās ietilpības trolejbuss,” norādīja Puče.
“Rīgas satiksmē” uzsvēra, ka šāds lēmums ir pašsaprotams arī no vides saudzēšanas viedokļa, jo autobusu radītie izmeši ir kaitīgi cilvēka veselībai. Trolejbusi esot “veselīgāki”.
“Ir atsevišķi posmi, kur ir nepieciešams izmantot dīzeļģeneratoru, bet pārsvarā trolejbuss brauc, izmantojot vadus – kontakttīklus,” norādīja Puče.
“Rīgas satiksmē” solīja, ka trolejbusu skaits maršrutā būs lielāks, tātad tie kursēs biežāk nekā autobusi.
Tomēr mūsu aptaujātie sabiedriskā transporta lietotāji ir neizpratnē, kāpēc 40.autobusa maršrutu vajadzēja novirzīt caur Mūkusalas apli. Tas aizņem papildu laiku, un cilvēkiem, lai nokļūtu darbā, ir jāmaina ieradumi un jāceļas krietni agrāk.
Savulaik 40. autobuss apbrauca rīta sastrēgumus, virzoties taisni pāri Salu tiltam, nenobraucot no tā.
“Rīgas satiksmē” gan apgalvo, ka pēc maršruta izmaiņām no iedzīvotājiem esot saņēmuši arī pateicības vēstules.
Par to, vai arī citus autobusa maršrutus nākotnē nomainīs trolejbusi, uzņēmumā vēl neesot domājuši.