Dagdas vidusskolas skolotāji šonedēļ tiekas ar pedagogu darba grupām no Horvātijas, Austrijas, Čehijas un Ungārijas. Sadarbība "Erasmus+" projektā "Mācības ārpus skolas telpām" uzsākta jau pērnajā gadā. Taču šī Latvijā ir pirmā tikšanās. Tās laikā skolotāji novērtēja izglītības darba metodes, kā arī izstrādāja informatīvo materiālu projekta mājaslapai.
"Uzsvars šai projektā tiek likts uz skolotājiem. Skolotāji brauc darba vizītēs. Tātad novēro citu kolēģu stundas. Tad mēģina šo ideju atvest uz savu valsti," stāsta "Erasmus+" projekta koordinatore Marija Mickeviča.
Palīdzēt skolotājiem izstrādāt jaunas mācību metodes varēs arī skolotājiem līdzi atbraukušie skolēni. Trešdien bērni un jaunieši piedalījās neformālā mācībstundā, kā arī iepazina cits cita kultūras un nacionālās virtuves vērtības.
"Nodarbība bija angļu valodā. Bērni bija no dažādām valstīm Eiropas. Un tas nozīmē, ka tas viss cilvēkus kopā vieno. (..) Tādā atraktīvā veidā tā valoda, man liekas, protams, labi iegaumēsies un labāk padosies," uzskata Dagdas vidusskolas skolotāja Snežana Smirnova.
Starptautiskā projekta galvenā ideja ir organizēt mācību stundu norisi ārpus skolas telpām. Tā kā skolēnu mācīšanās paradumi gadu gaitā mainās un arvien grūtāk ir ilgstoši noturēt skolēnu interesi par kādu konkrētu tēmu, zināšanu apguve ārā varētu kļūt par vienu no veiksmīgākajiem šīs problēmas risinājumiem. To pierāda gan Dagdas vidusskolas, gan arī citu eiropiešu pēdējo gadu pieredze.
"Mūsu pieredze rāda, ka tad, kad studenti iziet ārpus skolas, tas ir pavisam jauns mācību apguves veids viņiem. (..) Viņi saprot mācību vielu daudz ātrāk, nekā skolā. Manuprāt, tas ir labākais zināšanu apguves veids, jo tu nevis mācies lietas, bet tu izdzīvo tās," teica skolotājs Daniels Raiters no Austrijas.
Jau rudenī Dagdas vidusskolas mācībspēki dosies uz Čehiju, lai arī tur mudinātu līdzcilvēkus uzlabot izglītībā ierasto kārtību, dodot iespēju bērniem un jauniešiem zināšanas papildināt ar reālās dzīves un prakses piemēriem.