Pēc 20 gadu pārtraukuma atsāk kursēt autobuss Kolka – Ventspils

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem un 10 mēnešiem.

Pēc 20 gadu pārtraukuma šovasar sācis kursēt autobuss Kolka – Ventspils. Tas ir eksperimenta maršruts, lai saprastu, vai šādi pārvadājumi būs rentabli arī nākotnē. Pašlaik autobusu izmanto daudzi sēņotāji, ogotāji un tūristi, kuri dodas vai nu uz Ventspili, vai Kolku. Iedzīvotāju skaits, kuri dzīvo piekrastē, ir sarucis, taču tas neattaisno situāciju, ka viņiem nav pieejams sabiedriskais transports, uzskata Kolkas iedzīvotāji.

Vakarpusē Kolkā ienāk autobuss no Ventspils. Ar to atbraukušas tikai divas pasažieres. Gunita no Ventspils atbraukusi, lai Kolkas pusē pavadītu savu atvaļinājumu: „Vēl izkāpa Saunagā viens vīrietis. No Ventspils mēs bijām maz. Bija vācu tūristi, viens pāris.”

Kolkas iedzīvotāja Alda, kura tirgo kūpinātas zivis iepretim autobusu pieturai, atceras laiku, kad nokļūt līdz Ventspilij bija sarežģīti. Viņa stāsta, ka šo maršrutu sākuši izmantot daudzi piekrastes iedzīvotāji. „Kad vajag braucu uz Ventspili un atpakaļ. Agrāk uz Ventspili bija jābrauc caur Talsiem. Vienā dienā to nemaz nevarēja izdarīt. Ļoti izdevīgs autobuss.”

To, ka tūristi izmanto jauno eksperimentālo autobusa maršrutu, kas savieno Kolku un Ventspili, novēro arī brīvdienu mājas „Ūši” saimniece Dženeta Marinska. Pie viņas šādā veidā atbraukuši vairāki tūristi no Ventspils. „Pirms tam cilvēki bija ļoti izbrīnīti, jo attālums starp Kolku ir aptuveni 80 kilometri, bet nav neviena savienojuma. Bija jābrauc caur Talsiem vai Rīgu. Tagad ir šis pakalpojums pieejams. Vasarā tūrisma sezonā pieprasīts. Arī šodien pie manis pēcpusdienā brauks tūristi,” stāsta Dženeta Marinska.

Autobusa šoferis uzskata, ka ziemas sezonā autobusam būtu jābrauc retāk, bet saglabāt maršrutu gan vajadzētu.

„Tagad ir normāli, no sākuma nebija, bet nu jau ir pasažieri. Autobusā ir 19 vietas, brīžiem ir pilns, bet ne jau no gala līdz galam, pa vidu mainās. Citreiz no Kolkas līdz Ventspilij arī ir kādi pieci seši,” saka šoferis.

Kolkas pagasta pārvaldes vadītājs Aldis Pinkens stāsta, ka līdz šim piekrastē no Liepenes līdz Mazirbei, kas ir aptuveni 60 km, vispār nebija pieejams nekāds sabiedriskais transports. Izskanējuši arī pārmetumi, ka cilvēkiem nav iespēja piedalīties vēlēšanās: ”Jāpaiet laikam, jo tagad cilvēkiem ir jāpierod, ka pēc divdesmit gadiem mēs braucam iepirkties uz Ventspili vai pie ārsta. Talsi bija vēsturiskais rajona centrs, kur kārtojām darīšanas.”

Kurzemes plānošanas reģionā skaidro, ka maršrutu varētu saglabāt, taču, visticamāk, tas sāktos no Kolkas nevis no Ventspils. Jau dažu mēnešu laikā secināts, ka agri no rīta, izbraucot no Ventspils, maršruts ir nerentabls. Ziemas periodā autobuss varētu kursēt dažas reizes nedēļā. Līdzīgs eksperimentālais maršruts, lai izpētītu pasažieru plūsmu, no maija sākuma paralēli tiek pētīts arī Jūrmalciemā. Maršrutiem vajadzīgais finansējums iegūts no Valsts budžeta piešķirtajām mērķdotācijām pasažieru pārvadājumiem vietējos un reģionālajos maršrutos. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti