Pacientu līdzestība nozīmē slimnieka līdzdalību savā ārstēšanā, zināšanas un atbildību par savu veselību. Pacientu ombuds jau agrāk secinājis, ka daudziem pacientiem Latvijā trūkst izpratnes par savu medicīnisko dokumentāciju, viņi bieži vien neuzticas ārstam un negrib vai baidās atklāt savu slimības vēsturi, līdz ar to apgrūtinot arī paši savu ārstēšanos.
Pacientu ombuds ar trīs gadu starpību veicis divas aptaujas par pacientu līdzestību un šodien informēs, vai cilvēku zināšanas un izpratne par ārstēšanās procesu šajā laikā ir uzlabojusies. Notiks Pacientu ombuda prezentācija - 2013. un 2010. gadā veiktas aptaujas par medicīnisko datu kvalitāti un saprotamību, pacientu informētību salīdzinājums, kā arī pacientu pieredze un problēmas, domājot par iesaistīšanos savā ārstniecībā.
Diskusijas gaitā tiks uzklausīti viedokļi par to, kā uzlabot pacientu iesaisti, iedzīvotāju atbildību un izpratni par savu veselību, kādus rīkus pacients var izmantot savas informētības palielināšanai.
Pacientu ombuda primārais darbības mērķis ir veicināt kvalitatīvu veselības aprūpi, kurā primāras ir pacientu vajadzības pēc efektīvas, savlaicīgas palīdzības, atklātas un objektīvas informācijas un kurā pacients un ārstniecības personas ir sadarbības partneri.