«Rail Baltica» stacijas, estakādes un dzelzceļa būvniecībai lidostā «Rīga» saņemti 8 apvienību piedāvājumi

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Saņemti astoņi būvnieku apvienību piedāvājumi "Rail Baltica" stacijas, estakādes un dzelzceļa lidostā "Rīga" būvniecībai, informēja uzņēmumā "Eiropas Dzelzceļa līnijas".

Kandidāti 15. septembrī iesniedza tehnisko un finanšu piedāvājumu. Uzņēmumā norāda, ka projekts ir apjomīgs un sarežģīts un tā specifika noteica nepieciešamību apvienot vietējo un ārvalstu būvniecības pieredzi.

"Vietējās un ārvalstu būvnieku kompetences apvienojums būs ieguvums projektam. Pandēmijas ierobežojumu apstākļos kandidātiem bija sarežģīti starptautiski koordinēt un sagatavot komplicētu finanšu un tehnisko piedāvājumu. Tajā iesaistīti simti speciālistu. Līdz gada beigām notiks iesniegto piedāvājumu izvērtēšana, lai noslēgtu līgumu par būvdarbu veikšanu un nākamajā gadā uzsāktu būvdarbus vienā no sarežģītākajiem "Rail Baltica" trases posmiem Latvijā," skaidroja ''Eiropas Dzelzceļa līniju'' valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris.

“Rail Baltica” lidostas nākotnes infrastruktūras vizualzācija
“Rail Baltica” lidostas nākotnes infrastruktūras vizualzācija

"Rail Baltica" projekta īstenotājs Latvijā - uzņēmums "Eiropas Dzelzceļa līnijas" 2019. novembrī izsludināja  starptautisku konkursu divās kārtās, lai atrastu būvniekus "Rail Baltica" stacijas ēkas starptautiskajā lidostā "Rīga", estakāžu, piebraucamo ceļu, uzbēruma, 6 kilometru sliežu ceļa posma un pārvada pār K. Ulmaņa gatvi būvēšanai.

Lai aizņemtu mazāk vietas, "Rail Baltica" dzelzceļš un stacija lidostā "Rīga" tiks izvietota uz dzelzceļa estakādes, kuras augstums būs apmēram 10 metri. Šāda būve Latvijā tiks veidota pirmo reizi. Tāpēc potenciālajiem būvniekiem tika izvirzītas augstas kvalifikācijas prasības:  pieredze publisko ēku,  dzelzceļa sliežu ceļa, kā arī jaunu autoceļu būvdarbos. Lai kvalificētos konkursa nosacījumiem, pretendenti veidoja starptautiskas apvienības, apvienojot Latvijas un ārvalstu būvniecības speciālistu labāko kompetenci, un uz pirmo konkursa kārtu  tika saņemti 11 kandidātu pieteikumi no Latvijas, Vācijas, Itālijas, Spānijas, Polijas, Francijas, Turcijas un Austrijas uzņēmumiem.

Konkurss noritēja Covid-19 pandēmijas ietekmētā laikā. Respektējot valstī izsludināto ārkārtējo stāvokli, pretendenti ar šo trases posmu nevarēja iepazīties klātienē, bet gan izmantojot ar dronu filmētu materiālu.

Iepriekš tika lēsts, ka kopējā iepirkuma summa varētu būt 250 miljonu – 280 miljonu eiro robežās.
Šī projekta finansētāji ir Eiropas Komisija un Latvijas valsts, ieviesēji - "Eiropas Dzelzceļa līnijas" un "RB Rail AS".

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti