Pievienotā vērtība

Latvijas enerģētiskā neatkarība un iespējas dzīvot bez Krievijas gāzes

Pievienotā vērtība

Mēģinājumi apiet pret Krieviju noteiktās sankcijas var beigties ar kriminālatbildību

Iespēja ar valsts atbalstu iegādāties jaunu vai lietotu elektroauto

«Pievienotā vērtība»: Cik pievilcīgs investoriem ir Igaunijas «TextMagic»

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Baltijas biržā kotētais uzņēmums "TextMagic" bāzēts Igaunijā, bet darbojas starptautiskā tirgū piedāvājot īsziņu mārketinga pakalpojumu. "TextMagic" akcijas biržā ieguldītāji var iegādāties kopš pagājušā gada decembra. Kā uzņēmumam pirmajos mēnešos ir veicies biržā un cik iekārojamas ir tā akcijas?

"TextMagic" ir starptautisks biznesa īsziņu uzņēmums, kas palīdz mazajiem uzņēmumiem piesaistīt savus klientus, izmantojot īsziņu mārketingu. Digitālā mārketinga speciālists, aģentūras "New Black" īpašnieks Artūrs Mednis teica, ka SMS mārketings ir sens rīks, bet tas savas pozīcijas lēnām zaudē. Lai gan mobilo telefonu lietotāju skaits gadu no gada pasaulē aizvien pieaug, piemēram, aplēses liecina, ka šogad mobilo telefonu lietotāju skaits sasniegs 600 miljardus lietotāju, tomēr tas nenozīmē, ka klasiskā īsziņu sūtīšana un saņemšana nezaudē savu aktualitāti. 

"SMS loma mazinās, jo tas tiek aizstāts ar dažādiem "Messenger" un pat vēl vairāk. Ir dažādi sociālie tīkli, kur šī saziņa ir jau iebūvēta iekšā. Līdz ar to SMS kā formāts kļūst vecmodīgs, novecojošs saziņas instruments, it īpaši tāpēc, ka mēs ne vienmēr varam dalīties ar visu saturu SMS pilnvērtīgi. Piemēram, ja man ir "Iphone" un jums ir "Android", tad "Apple" īsziņa nestrādā pilnvērtīgi starp šiem abiem telefoniem. Kā arī ir jāņem vērā vēl viens būtisks aspekts "TextMagic" kontekstā, ka uzņēmumi aizvien vairāk iegulda un turpinās ieguldīt daļu sava mārketinga, digitālā mārketinga vai komunikācijas budžeta tādos kanālos kā sociālie tīkli un meklēs aizvien jaunas iespējas, kā sasniegt savu auditoriju. Un šeit ir uzsvars uz vārdu "jaunas" nevis "vecas". Tātad skatīsies, ko mēs varam darīt "Tik Tok", nevis: "Hei, SMS, pareizi, visiem taču ir telefoni"," sprieda Mednis.

Tai pat laikā Mednis ir pārliecināts, ka SMS mārketingam nav iestājies pilnīgs norieta laiks. Šo kanālu mārketingā izmanto un izmantos, un no tā nebūt nevajadzētu atteikties.

Turklāt tehniskās iespējas, kuras var izmantot SMS mārketingā, arī nestāv uz vietas. 

"Ir lokālie spēlētāji Latvijas tirgū un, es domāju, ka tādi ir katrā tirgū, katrā valstī. ASV, protams, tādu spēlētāju ir visvairāk. Taču visbiežāk mēs to redzam kā globālu konkurenci. Un uzņēmumam ir jākonkurē ar globāliem konkurentiem. It sevišķi, ja uzņēmums pats iet iekšā citos tirgos un tad kļūst par konkurentu arī citiem uzņēmumiem," teica Mednis.

Globāli darbojas arī igauņu uzņēmums "TextMagic", jo tas SMS mārketingu kā pakalpojumu nodrošina ASV, Apvienotajā Karalistē, Kanādā un Austrālijā. "TextMagic" akcijas ieguldītāji var iegādāties kopš pagājušā gada decembra.

"Notika tā saucamais IPO [sākotnējais akciju publiskais piedāvājums]. Cena bija 5 eiro par akciju. Tagad akcijas cena svārstās ap 8 eiro. Bija izdevīgi. Skaidrs, ka esošie biznesa ieņēmumi nesedz tādu cenu – 5 eiro par akciju. Respektīvi tas ir dārgāk nekā, ja mēs salīdzinām ar uzņēmumiem, kas ģenerē biznesa rezultātus. No tāda aspekta raugoties, "TextMagic" akcijas bija dārgas. Bet pieprasījums vairākas reizes pārsniedza piedāvājumu. Rezultātā IPO pēc iekļaušanas biržā cena diezgan strauji pieauga. Par apmēram 60-70%," stāstīja ieguldījumu eksperts, "INVL pensiju fondu" valdes priekšsēdētājs Andrejs Martinovs. 

Līdz ar to bija izdevīgi piedalīties sākotnējā akciju piedāvājumā. Tai pat laikā nevarēja iegādāties pārāk daudz akcijas. Uzņēmums investoriem paziņojis, ka ar akciju tirdzniecību piesaista investīcijas, kuras ieguldīs uzņēmuma attīstībā. 

"Skaidrs, ka tiem, kuri investēja un kas varbūt šobrīd izskata iespēju ieguldīt līdzekļus "TextMagic" akcijās, tad ir jāskatās uz perspektīvu. Ņemot vērā, ka kopumā tirgus pasaulē ir augošs, proti, vidēji ik gadus par 20% pieaug, tad, ņemot vērā, ka uzņēmums jau ir pierādījis savu produktu un pieprasījums pēc tā ir starptautisks, līdz ar to "TextMagic" ir iespēja pat nedubultot, bet ar vairākiem soļiem uz priekšu kāpināt sava biznesa apjomu. Tādā gadījumā biržā cena arī strauji attīstīsies," vērtēja Martinovs.

Tai pat laikā jāpatur prātā, ka "TextMagic" akcijas tiek kotētas alternatīvajā tirgū, un tas ir neregulēts tirgus.

Martinovs uzsvēra, ka tas nav slikts, bet aizsardzība un informācija par uzņēmuma darbību ir mazāka nekā regulētajā tirgū. Turklāt uzņēmuma darbība ir salīdzinoši agrīna, tas dibināts vien pirms gada. No vienas puses, uzņēmums jau ir pierādījis, ka spēj strādāt un  piedāvāt savu produktu globāli, bet pasaulē konkurence ir asa. Līdz ar to nākotnē "TextMagic" ir iespēja augt un attīstīties, bet izaugsmes ceļā būs ne mazums izaicinājumi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti