Līdz ar šo jauno sadarbību īstenošanu Centrāleiropas un Dienvideiropas valstīs DLRR šogad būs izdevies pilnībā kompensēt Krievijas iebrukuma Ukrainā radīto pasūtījumu pārtraukumu no Krievijas un Ukrainas.
"DLRR jaunu pasūtījumu piesaiste Eiropā un klientu diversifikācija ir šī gada darba lielākais panākums. Uzņēmums šobrīd veido arī sadarbības iestrādnes ar uzņēmumiem Vidusāzijas un Tuvo Austrumu reģionos, lai papildus paplašinātu darbības ģeogrāfiju. Līdztekus DLRR ir izstrādājusi ražošanas modeli un piemērojusi tehnoloģiju, kas uzņēmumam ļauj ražot pilsētu satiksmes tramvajus. Tramvaju ražošana nākotnē var kļūt par būtisku attīstības iespēju ražošanas nozarei Daugavpilī," sacīja DLRR padomes priekšsēdētāja Anastasija Udalova.
Pēc viņas teiktā, uzņēmuma lielākais darbības risks šobrīd ir augstās enerģijas cenas un paredzamības trūkums elektroenerģijas tirgū, ņemot vērā, ka gandrīz 50% visu DLRR izdevumu ir saistīti ar enerģijas nodrošinājumu.
"Šī gada pirmajā pusē mēs vairākkārt pārgājām uz darbu nedēļas nogalēs, kad ir lētāka elektroenerģijas cena biržā, kas deva pozitīvu rezultātu, taču ilgtermiņā šādu darba modeli tomēr uzturēt nevaram, jo tas būtiski iedragā darbinieku dzīves ritmu.
Šobrīd ik pa stundai tiek sekots elektrības cenām un uzņēmums cenšas pielāgot darba procesus maksimāli zemāku enerģijas izmaksu periodiem," atzina Udalova.
Neskatoties uz kara izraisīto krīzi, pateicoties šogad paveiktajam klientu piesaistē, DLRR plāno par 25% lielāku realizācijas apjomu, salīdzinot ar 2021. gadu, un cer šajā gadā strādāt ar peļņu, norādīja kompānijā.
DLRR ir pilna cikla dzelzceļa ritošā sastāva modernizācijas un remonta rūpnīca. DLRR galvenie darbības virzieni ir maģistrālo un manevrējošo dīzeļlokomotīvju remonts un modernizācija; dīzeļvilcienu un elektrovilcienu remonts un modernizācija; pasažieru vagonu remonts un modernizācija; dzelzceļa ritošā sastāva iekārtu remonts; dzelzceļa ritošā sastāva rezerves daļu ražošana; metālapstrāde. Pēdējo trīs gadu laikā DLRR apgrozījums bija vidēji 37,7 miljoni eiro, norādīja DLRR.
KONTEKSTS:
DLRR no darba vietas līdz maija beigām nācās šķirties ap 240 dažādu kvalifikāciju strādniekiem. Valsts finanšu grūtībās nonākušo uzņēmumu glābt nesteidzās. Grūtības radās, jo uzņēmums laboja Ukrainas lokomotīves, bet par to nesaņēma samaksu aptuveni deviņu miljonu eiro apmērā. Uzņēmums naudu nevarēja izmaksāt Krievijas iebrukuma dēļ. DLRR panākusi vienošanos ar Ukrainas uzņēmumu "Metinvest" par parāda atmaksu vairākās maksājuma daļās.