Pērn mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 2,1%; vairāk pirka IT iekārtas un apģērbu

2023. gadā, salīdzinot ar 2022. gadu, mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 2,1%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās.

Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 3,5%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 2,3 %, autodegvielas – palielinājās par 1,3 %.

2023. gada decembrī, salīdzinot ar 2022. gada decembri, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 1,1%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 1,2%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 2,9%, autodegvielas – samazinājās par 4,4%.

Salīdzinot ar 2022. gada decembri, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 26,6%),

apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 13,7%) un mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 10,3%).

Apgrozījuma kritums bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 22,6%), un to ietekmēja atsevišķu uzņēmumu saimnieciskās pamatdarbības veida maiņa.

Apgrozījums samazinājās arī mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 4%) un metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 2,9%).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 0,6%.

Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.

2023. gada decembrī, salīdzinot ar novembri, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 0,1%. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 0,8%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 0,4%, autodegvielas mazumtirdzniecība palielinājās par 0,2%.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 11,5%). Vislielākais apgrozījuma kritums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 8%), nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 4,8%), un mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 4,6%).

2023. gada decembrī, salīdzinot ar novembri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 11,5%.

Latvijas Bankas ekonomiste Daina Paula komentārā par mazumtirdzniecības datiem norādīja, ka "inflācijas mazināšanas nolūkā paaugstināto procentu likmju ietekme vēl piezemē pieprasījumu. Daļa iedzīvotāju pievilcīgāka ienesīguma periodā ieguldījuši brīvos līdzekļus, un šie līdzekļi atkarībā no ieguldījumu ilguma tuvākajā laikā var nebūt pieejami patēriņam. Tomēr patēriņu veicinošā virzienā darbojas vidējo ienākumu pieaugums (t.sk. minimālās algas kāpums un būtisks atalgojuma paaugstinājums vairākās sabiedriskā sektora jomās)". 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti