Ekonomikas ministrija (EM) norādīja, ka kolektīvo prasību regulējums nodrošinās augsta līmeņa patērētāju tiesību aizsardzību un atvieglos patērētājiem pieeju tiesai, lai saņemtu pārkāpuma rezultātā radītā kaitējuma atlīdzinājumu.
Vērsties tiesā ar individuālām prasībām ir dārgi, sarežģīti, laikietilpīgi, tādēļ patērētāji bieži to nedara. Pircējs tādā veidā nonāk nevienlīdzīgā situācijā, salīdzinot ar komersantu un komersantam pieejamajiem resursiem. Plānots, ka šāds regulējums vairos patērētāju iespējas īstenot savas tiesības.
Patērētāju tiesību un aizsardzības centra (PTAC) direktore Baiba Vītoliņa norādīja: "Piemēram, kāds uzņēmums, varbūt cilvēks rēķinus nepareizi izraksta par vienu eiro mēnesī, ko praktiski cilvēks, ja arī pamanīs, tad tiesā nevērsīsies. Šīs procedūras ideja ir tāda, ka tiek veidots mehānisms, kā daudzi patērētāji kopā var vērsties tiesā un šo kaitējumu prasīt atlīdzināt."
Paredzēts, ka patērētāju vārdā kolektīvo prasību cels kvalificētā institūcija – patērētāju biedrība, kas atbildīs likumā noteiktajām prasībām un kam PTAC būs piešķīris kvalificētās institūcijas statusu.
Par likumu grozījumiem vēl būs jālemj Saeimai.