Pasaules sportā paredz sponsoru finansējuma kritumu par 16 miljardiem eiro

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Sponsoru nodrošinātais finansējums pasaules sportā 2020.gadā pandēmijas dēļ samazināsies par 17 miljardiem dolāru (16 miljardiem eiro) jeb 37% salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, par sporta mārketinga analītiķu uzņēmuma "Two Circles" aprēķiniem vēstīja insidethegames.biz.

Sportā sponsoru ieguldījums 2020.gadā nodrošinās 28,9 miljardus dolāru (26,3 miljardus eiro), lai gan pērn tas sasniedza 46,1 miljardu dolāru (42 miljardus eiro). 

Lielākie sponsori sportā ir finanšu pakalpojumu uzņēmumi, bet to devums 2020.gadā saruks par 45%, prognozē analītiķi. Vēl lielāks kritums attiecībā pret pērno gadu gaidāms otro lielāko tērētāju - autobūves nozares - devumā (55%). 

Covid-19 pandēmija ir apturējusi lielāko daļu jauno sponsoru līgumu, bet daudzas pašreizējās vienošanās netiks turpinātas, uzņēmumiem ieviešot nozīmīgus taupības pasākumus vai izstājoties no biznesa, uzskata "Two Circles" speciālisti. Sagaidāms, ka arī pēc spēkā esošiem līgumiem izmaksās būtiski mazākas summas, jo sporta sacensības un to pārraides tiek atceltas vai pārceltas. 

Kopš pasaulē martā apturēja sporta aktivitātes, sporta nozares spēja nodrošināt vērtību saviem partneriem ir ierobežota, paskaidroja "Two Circles" vadītājs Garets Balčs. Viņš gan uzsvēra, ka ilgtermiņā sporta ekonomika nav apdraudēta, jo pēc recesijas beigām izaugsmes veicināšanai visās nozarēs izmantos sporta nodrošinātās labākās mārketinga platformas.

Starptautiskā Olimpiskā komiteja (SOK) maijā atzina, ka daži tās sponsori pēc Tokijas olimpisko spēļu pārcelšanas uz 2021.gadu līgtās summas varētu samaksāt vēlāk nekā paredz pušu sākotnējā vienošanās. SOK tas varētu nozīmēt savu maksājumu pārplānošanu. 

Vairāki SOK augsta līmeņa sponsori rēķinās ar pandēmijas negatīvu ietekmi uz uzņēmumu darbības rādītājiem. Mājokļu izīrēšanas uzņēmums "Airbnb" par 25% samazina darbinieku skaitu, savukārt autobūvētājs "Toyota" finanšu gadā paredz krasu ienākumu kritumu. Tajā pašā laikā sadzīves preču ražotājs "Procter & Gamble" informēja par kāpumu tīrīšanas līdzekļu pārdošanā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti