Pasaules rallija čempionāts iestūrē sezonas otrajā pusē: kas noticis līdz šim

Pēc septiņiem aizvadītiem posmiem pasaules rallija čempionāta (WRC) 2023. gada sezona gatavojas otrajam cēlienam. Vērtējot sezonas pirmo pusi, vienai no trim rūpnīcas komandām izdevies nostiprināties labākā pozīcijā pirms atlikušajiem sešiem rallijiem. Savukārt uzvarām ražīgāka pirmā sezonas daļa padevusies pilotam, kurš nestartē pilnu sezonu. Kas WRC sezonā noticis līdz šim.  

ĪSUMĀ:

Vēl pirms WRC 51. sezonas bija skaidrs, ka šis gads augstākās raudzes rallistiem būs izaicinājumu pilns. Bija gaidāms, ka vienus pārsteigs sezonas kalendārā ilgi neredzētie vai vēl nebijušie posmi, bet citiem pārbaudījums būs aprast ar jaunās komandas spēkratiem. 

Pirms sezonas sākuma katrā no rūpnīcas komandām – "Hyundai Shell Mobis", "M-Sport Ford", "Toyota Gazoo Racing" – iezīmējās arī līderis. Katrs no šiem pilotiem jeb attiecīgi beļģis Tjerī Nevils, igaunis Ots Tanaks un soms Kalle Rovanpera šogad izcīnījuši pa vienai uzvarai. Tiesa, pēc aizvadītiem septiņiem no kopumā 13 rallijiem visi iepriekš minētie braucēji nav vienlīdz tīkamās pozīcijās, lūkojoties uz sezonas noslēdzošo cēlienu. 

Neapšaubāms meistars 

Pagaidām visvairāk uzvaras šosezon izcīnījis titulētais franču rallists Sebastjens Ožjē. Astoņkārtējais pasaules čempions nestartē pilnu sezonu, bet gan rallijos, kas viņu "uzrunā". Sacenšoties "Toyota Gazoo Racing" komandas sastāvā, Ožjē komandai atnesis ļoti vērtīgus punktus. 

No pieciem rallijiem, kuros Ožjē šogad startējis, viņš uzvaru izcīnījis trijos – Montekarlo, Meksikā un Kenijā. Tuvu uzvarai Ožjē bija arī Sardīnijas posmā, tomēr tur patraucēja reti pieļauta kļūda. 

Divi no šīgada Ožjē triumfiem izpelnījušies īpašu uzmanību. Proti, ar devīto uzvaru Montekarlo posmā francūzis kļuva par titulētāko pilotu šī konkrētā rallija vēsturē. Tādu pašu godu Ožjē izpelnījās ar septīto triumfu Meksikā. 

Sebastjena Ožjē ekipāža pēc uzvaras 2023. gada Kenijas WRC posmā.
Sebastjena Ožjē ekipāža pēc uzvaras 2023. gada Kenijas WRC posmā.

Kopumā Ožjē šosezon apliecinājis, ka aizvien var turēt tempu starp vadošajiem braucējiem. Lai arī francūzis apstiprinājis, ka rezultāts sezonas griezumā viņam nav nozīmīgs, pieredzes un prasmju dēļ konkurenti tieši Ožjē uztver kā atskaites punktu sacīkstēs, kurās viņš izvēlējies piedalīties. 

Spēcīgs starts 

Komanda, kurai Ožjē nesis tik vērtīgos punktus, salīdzinot ar citām vienībām, sezonas pirmo pusi aizvadījusi krietni veiksmīgāk. "Toyota Gazoo Racing" kontā ir piecas uzvaras, 48 punktu pārsvars komandu ieskaitē, kā arī sezonas kopvērtējumā trīs vadošie braucēji stūrē tieši šīs komandas spēkratu. 

Ožjē, nestartējot visu sezonu, patlaban ierindojas trešajā pozīcijā čempionāta kopvērtējumā. Brits Elfins Evanss, kurš finišēja pirmais Horvātijas rallijā un kāpa uz goda pjedestāla arī Meksikā un Kenijā, ieņem otro vietu, savukārt līderpozīcijā izvirzījies 2022. gada pasaules čempions Kalle Rovanpera. Soms šogad triumfēja Portugāles rallijā, kā arī vēl trīs reizes finišējis pirmajā trijniekā. Soms Rovanpera sezonas griezumā komandas biedru Evansu apsteidz par 41 punktu. 

WRC sezonas kopvērtējums

Vienlaikus jāatzīmē, ka "Toyota Gazoo Racing" komandas sagatavotā "Toyota GR Yaris" automašīna tiek uzskatīta par piemērotāko nākamajiem diviem sezonas posmiem Igaunijā un Somijā, kas ir ātrākie WRC kalendārā.

Jāpiebilst, ka vienība savas mašīnas apkalpo un testē Somijā. Tāpat "Toyota Gazoo Racing" sagatavotās mašīnas šosezon līdz šim bijušas izturīgas un uzticamas; tehniskas ķibeles piemeklējušas maz.  

Kalles Rovanperas ekipāža 2023. gada WRC Montekarlo posmā
Kalles Rovanperas ekipāža 2023. gada WRC Montekarlo posmā

Sāpīgs satricinājums

Otrajā vietā komandu ieskaitē atrodas "Hyundai Shell Mobis". Šo vienību pamatīgi iedragāja traģiskais negadījums Horvātijas rallija testa braucienos, kad dzīvību zaudēju īru pilots Kreigs Brīns. Braucēja nāve pāršalca visu autorallija kopienu un satricināja "Hyundai Shell Mobis".

Pēc Brīna došanās mūžībā "Hyundai" nedaudz koriģēja braucēju sastāvu. Tikmēr komandas līderis – beļģis Tjerī Nevils – apņēmās jau Horvātijā finišēt pirmais, veltot uzvaru Brīnam, taču tas neizdevās. Nevila šosezon vienīgais triumfs nāca nedaudz vēlāk – Sardīnijas posmā. 

"Hyundai" komandas auto, kura dizains veltīts Kreigam Brīnam.
"Hyundai" komandas auto, kura dizains veltīts Kreigam Brīnam.

Pozitīvu vēsmu komandas rindās ienesis soms Esapeka Lapi, kurš šogad startē visos posmos. Lapi šosezon trīs reizes kāpis uz goda pjedestāla. Paredzams, ka Lapi kopā ar tautieti Tēmu Suninenu centīsies nopelnīt papildu punktus nākamajos divos ātrajos rallijos, no kuriem otrs ir abu mājas rallijs.

"Hyundai Shell Mobis" jāaizvada stabila sezonas otrā puse, lai tā varētu cerēt kļūt par čempionvienību, kā tas izdevās 2019. un 2020. gadā. 

Pacietīgs piegājiens

Savukārt "M-Sport Ford" komanda, salīdzinot ar tās konkurentiem, ir sarežģītākā situācijā. Galvenokārt tādēļ, ka lielākajā daļā sacīkšu "M-Sport Ford" krāsās braukušas tikai divas automašīnas, kā rezultātā – patlaban trešā vieta komandu vērtējumā. Vienu no spēkratiem stūrē pēc uzvarām izsalkušais igaunis Ots Tanaks, bet otru – jaunais franču braucējs Pjērs-Luis Lubē, kurš vēl krāj pieredzi un meklē pareizo tempu. 

Sezona "M-Sport Ford" vienībai iesākās uz pozitīvas nots. Pēc atkalapvienošanās ar komandu Tanaks sezonu iesāka ar piesardzīgu braucienu Montekarlo, bet nākamajā posmā Zviedrijā izcīnīja uzvaru. Bez tā igaunim uz goda pjedestāla gan šogad izdevies kāpt vēl tikai vienu reizi – Horvātijā. Tanaku vairākos rallijos pievīlusi tehnika. 

Rallija pilots Ots Tanaks (no labās) ar stūrmani Martinu Jerveoju pēc uzvaras 2023. gada Zviedrijas...
Rallija pilots Ots Tanaks (no labās) ar stūrmani Martinu Jerveoju pēc uzvaras 2023. gada Zviedrijas WRC posmā

Tanaks gan sezonas laikā nav slēpis, ka "Ford Puma" spēkratam nepieciešami uzlabojumi, un pie tiem tiekot strādāts. Nu igauņu pilotam priekšā divi parocīgi ralliji, kuros iespējams atgūt zaudēto. 

Tālāk dominē grants 

WRC sezonā priekšā vēl seši posmi. Nākamais jau šajā nedēļas nogalē, no 20. līdz 23. jūlijam notiks Igaunijā. Čempionāts tālāk vedīs uz Somiju, Grieķiju, Čīli, jauno Centrāleiropas ralliju, kur pirmo reizi WRC līmeņa sacīkstes kopīgi rīkos trīs valstis, bet sezona noslēgsies Japānā.

Japānas un Centrāleiropas sacīkstēs sportisti spēkosies asfaltētots ceļos, bet pārējos rallijos – uz grants seguma.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti