ĪSUMĀ:
- Ožjē izcīna rekorduzvaru Meksikas rallijā; otrajā vietā finišē Tjerī Nevils, trešais – Elfins Evanss.
- Meksikas rallijs šoreiz izrādījās izaicinājumiem pilns gan tehnikai, gan braucējiem.
- Ožjē rallija vadību pārņēma pēc Esapekas Lapi smagās avārijas.
- Stabilais sniegums Ožjē ļāva konkurentus turēt drošā attālumā.
- Cīņa par otro un trešo vietu izšķīrās vien pēdējā ātrumposmā.
- Sezonas kopvērtējuma vadībā izvirzījies Ožjē, kurš neplāno startēt visos posmos.
Ožjē sacensību vadībā izvirzījās pirmspēdējās dienas pašā sākumā un vadību spēja nosargāt līdz finišam. Rezultātā francūzis svinēja uzvaru Meksikas posmā, par 27,5 sekundēm apsteidzot beļģi Tjerī Nevilu ("Hyundai Shell Mobis"), bet par 27,9 sekundēm – britu Elfinu Evansu ("Toyota Gazoo Racing").
Meksikas WRC posma kopvērtējums
Šis francūzim ir septītais triumfs Meksikas rallijā, tādējādi nu Ožjē kļuvis par uzvarām bagātāko pilotu šī rallija vēsturē.
Līdz šim rallijam Ožjē titulētāko Meksikas rallija pilotu godu dalīja ar savu tautieti, panākumiem bagāto autosportistu Sebastjenu Lēbu, – abi vēl aizvien ir vienīgie rallisti, kas Meksikā uzvarējuši vairākkārt.
Pārbaudījums gan tehnikai, gan braucējiem
Meksikas rallijs šoreiz izrādījās izaicinājumiem pilns gan tehnikai, gan braucējiem. Rallija ekipāžas piemeklēja tehniskas kļūmes, kā arī tika piedzīvotas vairākas avārijas.
Piektdien no cīņas par uzvaru tika izslēgtas visas "M-Sport Ford" komandas ekipāžas, tostarp vienības līdera, igauņa Ota Tanaka ekipāža. Jau piektdienas pirmajā "dopā" Tanaka, kurš tobrīd bija rallija vadībā, pilotēto "Ford Puma" auto piemeklēja problēmas ar turbīnu. Ātrumposmā zaudējot gandrīz 8 minūtes, igauņa ekipāža atkrita uz 29. pozīciju, bet turpināja braukt. Savukārt pārējie "M-Sport Ford" vienības piloti – Pjērs-Luis Lubē un Jordans Serderidis – pieļāva kļūdas un bija spiesti izstāties no tālākās cīņas piektdien.
"M-Sport Ford" komandas neveiksmīgais piektdienas rīts
Piektdienas piektajā "dopā" no ceļa noskrēja arī tās dienas jubilārs Takamoto Katsuta ("Toyota Gazoo Racing").
Katsutas avārija
Enjoy highlights from Day 2 at @RallyMexico 🇲🇽#WRC #WRCLive #RallyMexico
— World Rally Championship (@OfficialWRC) March 18, 2023
Smaga avārija no cīņas par uzvaru izslēdz Lapi; Ožjē stabilais sniegums noturēja konkurentus drošā attālumā
Sestdien sacensību iznākuma kontekstā galvenais pavērsiens notika dienas pirmajā ātrumposmā, kad smagu avāriju piedzīvoja tā brīža rallija līderis, soms Esapeka Lapi ("Hyundai Shell Mobis"). Līdz tam brīdī Lapi demonstrēja atzīstamu sniegumu, izmantojot labo starta pozīciju, kas ļāva trasē doties vēlāk, kad tā bija citu auto attīrīta no slidenās grants virskārtas un ar labu saķeri.
Lapi pirms sestdienas pirmā "dopa" ieņēma līderpozīciju, par 5,3 sekundēm apsteidzot Ožjē. Lapi sestdienas rītā pieļāva kļūdu, braucot lielā ātrumā, un ar mašīnas aizmuguri ieskrēja elektrības stabā, kas vēlāk uzkrita virsū automašīnai. Neilgi pēc avārijas Lapi aizdegās automašīnas dzinēja telpa, taču liesmas tika nodzēstas. Nedz Lapi, nedz viņa stūrmanis negadījumā necieta.
Lapi avārija
Pārņemot sacensību vadību, Ožjē brauca ātri un stabili, kas viņam līderpozīciju ļāva nosargāt līdz pat beigām. Pēc Lapi avārijas Ožjē tuvākais sekotājs visa atlikušā rallija garumā bija Evanss. Ožjē stabilais sniegums gan neļāva konkurentam pietuvoties tuvāk par 22,5 sekundēm.
Cīņa par otro un trešo vietu izšķīrās pēdējā ātrumposmā
Rallija izskaņā aizraujoša cīņa gan risinājās par otro un trešo pozīciju. Evanss otrajā vietā atradās kopš sestdienas sākuma, tikmēr Nevils bija trešais, cieši turoties līdzi britam.
Gan Evanss, gan Nevils visu sacensību garumā demonstrēja stabilu sniegumu. Nevils ātrāko laiku uzrādīja sešos no kopumā 22 notikušajiem "dopiem". Stabili ātrs brauciens arī palīdzēja Evansam, kurš uzrādīja vienu no trim ātrākajiem laikiem 11 ātrumposmos.
Pirms pēdējā ātrumposma, kad Nevils no Evansa atpalika tikai par 2,7 sekundēm, tapa zināms, ka Evansa "Toyota" mašīnai esot tehniskas problēmas. Pēdējā Meksikas rallija pārbaudījumā Nevils bija ātrāks par britu, izraujot 2. vietu. Evanss tātad kopvērtējumā finišēja 3. pozīcijā, 0,4 sekundes aiz beļģu rallista.
Savukārt pērnā gada pasaules čempions Kalle Rovanpera ("Toyota Gazoo Racing") ierindojās pārliecinošā ceturtajā pozīcijā. Visu nedēļas nogali pasaules čempions no Somijas cīnījās ar slideno grants ceļu saķeri, pārsvarā nepiesakot nopietnu cīņu par pirmo trijnieku. Piektajā vietā finišēja spāņu rallists Dani Sordo ("Hyundai Shell Mobis"). Igaunis Tanaks, savedot kārtībā automobili, rallija izskaņā spēja pakāpties uz 9. pozīciju.
Sezonas kopvērtējuma vadībā izvirzās Ožjē, kurš neplāno startēt visos posmos
Tikmēr rallija pēdējā jeb tā dēvētajā "Power stage" ātrumposmā, kur piecu ātrāko laiku īpašnieki nopelna papildu punktus sezonas kopvērtējumā, ātrākais bija Ožjē. Līdz ar to sezonas kopvērtējumā Ožjē nopelnīja 5 papildu punktus, Tanaks uzrādīja otru ātrāko laiku un ieguva 4 papildu punktus, Nevils – 3 punktus, Rovanpera – 2 punktus, bet Sordo savā kontā sezonas griezumā ieguva vienu papildu punktu.
Lai arī Ožjē paziņojis, ka neplāno startēt visos sezonas posmos, ar divām uzvarām – Montekarlo un nu Meksikā – trijos posmos francūzis ar 56 punktiem pakāpies uz pirmo vietu čempionāta kopvērtējumā.
Sezonas griezumā otrajā vietā ir Nevils (53 punkti), trešajā – Rovanpera (52 punkti), ceturtajā – Tanaks (47 punkti), bet piektajā pozīcijā – Evanss (44 punkti).
Ožjē pēc finiša Meksikā arī paziņoja, ka plāno piedalīties pasaules čempionāta nākamajā posmā, kas no 20. līdz 24. aprīlim notiks Horvātijā pa asfalta ceļiem.