Sestdien sportistiem bija jāveic 8 ātrumposmi vairāk nekā 130 kilometru (km) garumā. Somijas pilots Esapeka Lapi ("Hyundai Shell Mobis") dienu sāka pirmajā pozīcijā, bet nieka 0,1 sekundi viņam zaudēja titulētais franču braucējs Sebastjens Ožjē ("Toyota Gazoo Racing").
Diena iesākās ar spraigu dueli starp abiem līderiem. Pirmajā ātrumposmā Ožjē bija pārāks pār Lapi, izvirzoties sacīkšu vadībā, taču jau pēc nākamā ātrumposma Lapi atguva līderpozīciju. Tiesa, sestdienas pirmajos divos ātrumposmos ātrāko laiku uzrādīja Nevils, kurš dienu sāka trešajā vietā ar nepilnu 19 sekunžu deficītu, taču ar pārliecinošu sniegumu tuvojās līderiem.
Sestdienas trešajā "dopā" Ožjē gan bija nenoķerams, apsteidzot somu pilotu par 13 sekundēm un atgūstot rallija vadību. Vietām dubļainie un slidenie ceļi, kā arī apslēptie akmeņi Lapi lika būt piesardzīgākam arī nākamajā ātrumposmā. Sestdienas viducī Ožjē atradās vadībā, par 18 sekundēm apsteidzot Lapi, bet par 24,7 – Nevilu.
Rīta cēlienā dažiem braucējiem problēmas sagādāja lielās peļķes trasē. Proti, brits Elfins Evanss ("Toyota Gazoo Racing"), japānis Takamoto Katsuta ("Toyota Gazoo Racing") un igaunis Ots Tanaks ("M-Sport Ford"), lielā ātrumā traucoties cauri šādām peļķēm, pamanījās sabojāt savu spēkratu. Evanss mašīnu ar cauru radiatoru cauri diviem "dopiem" spēja nogādāt līdz servisam, taču Tanaku un Katsutu līdzīgi atgadījumi spieda izstāties.
🚗💦 #WRC | #WRCLive | #RallyItaliaSardegna https://t.co/3GYfoHlq1y pic.twitter.com/TIZNCokyFh
— World Rally Championship (@OfficialWRC) June 3, 2023
Peļķes braucējiem turpināja sagādāt problēmas arī pēcpusdienas ātrumposmos. Dienas piektajā pārbaudījumā Ožjē pilotētajam "Toyota" automobilim netālu no finiša pēc iebraukšanas peļķē uz brīdi pazuda jauda. Līdz ar to tika zaudētas arī vērtīgas sekundes – Ožjē vadība tika sadeldēta līdz 10,5 sekundēm.
Savukārt nākamā "dopa" laikā sāka līt lietus, kas vēl vairāk apgrūtināja braukšanu pa viltīgajiem Sardīnijas kalnu ceļiem. Konkurenti Ožjē spēja pietuvoties vēl tuvāk. Pirms noslēdzošajiem diviem ātrumposmiem līderu trijnieks – Ožjē, Lapi, Nevils – "iebrauca" 7,4 sekunžu robežās.
...some rain on SS13 🌧️ 😳#WRC | #WRCLive | #RallyItaliaSardegna https://t.co/KO9CuGsObd pic.twitter.com/ku89w4VdE9
— World Rally Championship (@OfficialWRC) June 3, 2023
Nākamajā ātrumposmā lietus turpinājās. Lielākā daļa braucēju šo pārbaudījumu veica ļoti piesardzīgi, jo trasē bija iebrauktas dziļas, ar ūdeni pilnas risas.
Ātrumposma sākumā retu kļūdu pieļāva četras reizes šajā rallijā triumfējušais Ožjē, kurš kādā kreisajā pagriezienā noslīdēja no ceļa. Viņš no tālākās cīņas sestdien izstājās.
Savukārt starp komandas biedriem Nevilu un Lapi krietni piesardzīgāku braucienu izvēlējās soms. Lapi priekšpēdējo ātrumposmu nobrauca par gandrīz pusminūti lēnāk nekā Nevils. Beļģis ar solīdu pārsvaru kļuva par rallija līderi.
Sestdienas pēdējā ātrumposmā Nevils neļāva Lapi pietuvoties. Beļģis bija ļoti ātrs un uzstādīja ātrāko laiku. Kopumā sestdien Nevils bija ātrākais piecos no astoņiem ātrumposmiem.
Līdz ar to pēc sestdienas brauciena Sardīnijas posma līderpozīciju ieņem Nevils, apsteidzot Lapi par 36,4 sekundēm. Savukārt nu uz stabilu trešo pozīciju pakāpies 2022. gada pasaules čempions Kalle Rovanpera ("Toyota Gazoo Racing"), kurš skarbajā Sardīnijas posmā līdz šim braucis apdomīgi. Rovanpera Nevilam zaudē minūti un 50 sekundes.
Sardīnijas WRC posma kopvērtējums pirms noslēdzošās sacīkšu dienas
Rallijs noslēgsies svētdien ar pēdējiem četriem "dopiem" 46 km garumā.