Gleznotājas Lidijas Auzas 1949. gadā gleznotais diplomdarbs “Baleta mēģinājums” ir pirmais iedvesmas avots arī dejas izrādes “Alarm of the White Birds” mazajām balerīnām. Mūziku sacerējis Artis Gāga, bet hoerogrāfiju – Zigmārs Kirilko.
“Klausoties mūziku un domājot par gleznu, strādāju zālē, atraisot enerģisko valodu,” teic horeogrāfs.
Lidijas Auzas gleznās ir enerģija un iekšējais ritms, un tās ļaujas atdzīvoties. Vien, ceļojot cauri izstādei, bijis jāsatver impulss – no darbiem “Pavasaris”, “Stādīju ieviņu” un “Balto putnu trauksme.”
“Ne velti angliski “alarm” ir dažādas nozīmes, piemēram, trauksme, pamošanās. Es domāju, ka mēs ar šo izrādi gribam gan mūzikā, gan dejā, gan dzejā pateikt cilvēkiem, lai viņi nedaudz norimst,” stāsta Gāga.
Saksofonistam Artim Gāgam izrādē pievienosies arī čells un ģitāras. Izrādi papildinās arī Gāgas balss, perkusijas un stepa dejotājs.
“Man vistuvākais laikam ir “Stādīju ieviņu”,” atzīst baleta māksliniece Justīna Teličena. “Mēs šajā dejā esam ielikuši diezgan daudz no sevis un no tā, kas mums ir nācis prātā par to gleznu.”
“Māksla ir viena pati, dažādi ir tikai skati un izteiksmes,” ir pārliecināts Artis Gāga.
Lidijas Auzas darbi līdz nedēļas nogalei aplūkojami Latvijas Nacionālā mākslas muzeja izstāžu zāle "Arsenāls", bet dejas izrāde notiks 16. maijā plkst. 18.00.