Zvanot pa tālruni, varēs konsultēties:
- par psihiskās veselības akūtiem notikumiem, pareizo lēmumu pieņemšanu par ārstēšanas iespējām;
- par situācijām saistībā ar līdzcilvēku psihisko veselību, kas var radīt apdraudējumu pašam cilvēkam un sabiedrībai; piemērotāko taktiku rīcībai;
- valsts un pašvaldības iestāžu darbinieki (tai skaitā ārstniecības), kuri ikdienā saskaras ar cilvēkiem ar psihiskiem un uzvedības traucējumiem, – varēs saņemt nepieciešamās konsultācijas saistībā ar palīdzības sniegšanas iespējām.
Dežūrtālrunis 25428561 darbosies darba dienās no pulksten 8 līdz 16.
RPNC valdes priekšsēdētāja, psihiatre Sandra Pūce skaidroja: "Ņemot vērā šā brīža iedzīvotāju psihiskās veselības stāvokli un raugoties uz garajām pieraksta rindām pie mūsu psihiatriem, mēs vienmēr esam norādījuši, ka pirmais speciālists, pie kā cilvēkam būtu primāri jāvēršas, ir viņa ģimenes ārsts. Bet nereti ģimenes ārstiem ir specifiski jautājumi saistībā ar pacienta psihisko veselību. Tādēļ šis tālruņa numurs ir domāts tieši viņu atbalstam. Uz dežūrpsihiatra telefonu aicinām zvanīt un konsultēties ģimenes ārstus, ārstus speciālistus un ārstniecības iestādes, kā arī valsts iestādes, kas ikdienā darbā saskaras ar cilvēkiem ar psihiskās veselības traucējumiem, lai saņemtu profesionālu informāciju, kas palīdzētu pieņemt lēmumu kā rīkoties ar psihiskiem izaicinājumiem saistītās situācijās."
Kā skaidroja centrā, dežūrtālruņa mērķis ir veicināt pieejamību sarunai ar psihiatru gan veselības, gan psihiskās veselības aprūpes pakalpojumu un palīdzības sniegšanas organizatorisku jautājumu risināšanā.
"Lūdzam iedzīvotājus ņemt vērā, ka šis telefona numurs nav paredzēts individuālu pacientu konsultēšanai (tai skaitā psihoterapeitiskam atbalstam), recepšu izrakstīšanai, nosūtījumu un izziņu izsniegšanai," norādīja RPNC, piebilstot, ka tad, ja psihiatrs būs aizņemts sarunā ar klientu, tad atzvanīs darba laikā.