Ģimenes studija

Ko drīkst un nedrīkst darīt grūtniecības laikā?

Ģimenes studija

Kā sadalīt pienākumus ģimenē, lai jaunais mācību gads nav iemesls strīdiem

Kāda ietekme uz zīdīšanu ir mākslīgā piena maisījuma mārketingam?

Speciāliste: Mākslīgā piena maisījuma mārketings mazina krūts zīdīšanu; sākta «Mana balss» iniciatīva

Lai veicinātu krūts zīdīšanu, portālā "Manabalss.lv" sākta iniciatīva pret agresīvo mākslīgā piena maisījuma mārketingu, kas, ietekmējot mammas un mediķus, tā mazina krūts zīdīšanu, Latvijas Radio raidījumā "Ģimenes studija" skaidroja speciālisti.

Slimību kontroles un profilakses centra apkopotie dati vēsta, ka 2021. gadā Latvijā vien 20,9% bērnu sešu mēnešu vecumā tikuši ekskluzīvi zīdīti. SPKC mājaslapā ir publiskoti dati par bērniem, kuri tiek zīdīti ar mātes pienu kopš dzimšanas, mediķu uzraudzība šajā jautājumā beidzas, bērnam sasniedzot gadu.

Uzsāk bērna krūts barošanu visas mammas, vēlāk statistika rāda, ka līdz gada vecumam tā samazinās,

skaidroja ģimenes ārste Katerina Bulavkina. Jebkāda zīdīšana ir tad, ja bērns saņem mātes pienu kaut nedaudz. Ekskluzīvā zīdīšana – ja bērns saņem tikai mammas pienu.

Ginekoloģe, dzemdību speciāliste Elīna Voitehoviča skaidroja, ka  2017. gadā sākts pētījums, ko organizēja itāļu pētnieki Pasaules Veselības organizācijā, tur piedalījās arī Latvija. Mūsu mammu, kuras aizpildījušas anketu, galvenie ieteikumi – zīdīšanas konsultanti slimnīcās visu laiku, ārstiem, vecmātēm, rezidentiem jāuzlabo zināšanas par krūts zīdīšanu, nepadoties, ja sākotnēji nesanāk zīdīt ar krūti, katrai sievietei obligāti jāiziet zīdīšanas konsultācijas un citi ieteikumi.

Piena mammas pārstāve un viena no iniciatīvas iesniedzējām Jūlija Vanka skaidroja, ka Latvijā starp 16% un 20% ir ekskluzīva zīdīšana līdz mazuļa sešiem mēnešiem. Daba ir paredzējusi speciālu mehānismu, lai panāktu optimālu bērna attīstību, to palīdz izdarīt mātes piens. Līdz bērna sešiem mēnešiem visas sistēmas ir attīstījušās un bērns ir gatavs piebarošanai. Tāpēc ir tik ļoti svarīgi, lai bērniņam tiek tas, kas viņam ir dabas paredzēts.

"Ģimenes studija"

"Ģimenes studija"

Izgaismo pieredzi un viedokļus par aktuālām ģimenes attiecību, veselības un izglītības tēmām.

Klausies podkāstā sev ērtā laikā un šādās lietotnēs - Spotify, Apple, Google . Jauna epizode katru darba dienu. Epizodes garums 50 minūtes.

"Mana balss" iniciatīvu pret agresīvo mākslīgā piena maisījuma mārketingu izveidoja, saprotot, cik svarīgi par šo runāt. Pirms 100 gadiem izdomāja pirmo piena maisījumu bērniem, produktu sāka tirgot, nebija izvērtējuma par produktu. Ātri – 50 līdz 60 gadu laikā krūts zīdīšana pasaulē nokrita ļoti zemu, sākās bērnu veselības problēmas  un mirstības gadījumi. 1981. gadā pasaules valstis vienojās, ka agresīvs mārketings šajā jomā jāaptur, tika uzrakstīts kodekss, kas ierobežo mārketingu, ietekmējot ārstus un jaunās mammas. Pagājuši 40 gadi, un maz kas ir mainījies. Pie mums ir tas pieņemts likuma līmenī, bet to var veiksmīgi apiet, to arī dara.

"Mēs gribam panākt, lai par to sāktu runāt un nebūtu tiešas ietekmes uz mediķiem un vecākiem,"

pauda Jūlija Vanka.

"Dzemdību namā nenovērojam mārketinga ietekmi, tomēr ik pa laikam daudzviet dažādas reklāmas redzamas," pauda Elīna Voitehoviča. Viss uzsvars ir uz krūts zīdīšanu, bet, piemēram, priekšlaikus dzimušu bērnu mammai piens nav attīstījies, tad viņai nozīmē piena maisījumu, kamēr piens attīstās.

Piedāvājumā, kā atrisināt situāciju, ir minēts pārskatāms veids, kā iesniegt sūdzību, un pārskatāms veids, kāds bijis saņemtais sods par pārkāpumu.

Šajā iniciatīvā nerunā par sliktu maisījumu, bet veidu, kā mārketings strādā ar auditoriju.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti