Rīta Panorāma

Izstādē Briselē cenšas reabilitēt žurkas

Rīta Panorāma

Laika ziņas

Inženierzinātņu vidusskola - Rīgas skola, kurā visi viens otru pazīst

Uzticēšanās skolotājam un ticība skolēniem – RTU Inženierzinātņu vidusskolas darba moto

Latvijas skolu reitingā mazo skolu kategorijā jau vairākus gadus pirmo vietu ieņem Rīgas Tehniskās universitātes Inženierzinātņu vidusskola. Uzticēšanās skolotājam un ticība skolēniem ir skolas, kurā mācās vien 72 skolēni, vadmotīvs, tāpēc ir izdevies iekarot līderpozīcijas mazo skolu topā un tās ilgstoši arī noturēt.

Rīgas Tehniskās universitātes Inženierzinātņu vidusskola ir mācību iestāde, kurā skolēni var padziļināti apgūt eksaktos mācību priekšmetus, lai sagatavotos inženierzinātņu studijām. Latvijas skolu reitingā mazo skolu grupā tā ieņem pirmo vietu.

"Es domāju, ka mūsu skolas panākumu atslēga, pirmkārt, ir skolotāji, šoreiz tieši tādā secībā. Skolotāji un mūsu bezgala talantīgie skolēni, kuri nekad neatsakās darboties jebkurā jomā. Gan tādās, kas viņus interesē, gan arī tādās jomās, kur skolotājs saka – nu pamēģini, varbūt patiks," stāsta RTU Inženierzinātņu vidusskolas direktore Laura Fjodorova.

Skolas direktore nevēlas mācību iestādi saukt par īpašu vai atšķirīgu. Skolai vienkārši ir izdevies atrast savu nišu un pieeju tiem bērniem, ar kuriem jāstrādā.

Fjodorova: "Ikdienas darbā mēs par reitingu nedomājam. Ikdienas darbā mēs vairāk rīkojamies pēc sajūtām, un man šķiet, ka tas galvenais ir uzticēšanās skolotājiem. Ja skolotājs saka, ka viņš ar šiem bērniem strādā tā, kā viņš ir izlēmis, tad tā tas arī paliek. Es domāju uzticēšanās skolotājam un ticība skolēniem."

Eksaktās zinātnes, īpaši ķīmija un fizika, spēlē nozīmīgu lomu skolas ikdienas dzīvē, kurā mācās vien 72 skolēni.

Skolēns Rūdis: "Man no maza vecuma patika inženierzinātnes, un tā ir labākā skola Latvijā."

Skolēns Patriks: "Katram skolēnam var pieiet individuāli. Katram skolēnam ir vairāk laika ar skolotāju, ir mazākas klases nekā citās skolās. Ir tāda mājīgāka sajūta."

Skolēns Aleksis: "Sadarbība ir daudz personiskāka, un tas palīdz mācību procesā. Tas ir pats galvenais. Ar skolotāju vari pārspriest dažādas lietas. Nav konveijers."

Tā par skolu stāsta tās audzēkņi, kuri visi šo skolu izvēlējušies tieši tās specifiskā virziena dēļ. Direktore saka, tā tiešām ir, ka gan skolotāji, gan skolas vadība pazīst katru no bērniem.

"Galvenā metode, ar kuru mēs lielākoties strādājam, ir ļaut skolēnam pašam atrast ceļu, kā risināt konkrētu uzdevumu, atrast ceļu, kā tikt galā ar kādu laboratorijas darbu.

Ļaut viņiem darboties, jo mums skolēni nerēķina pēc šabloniem, viņa nedzīvo pēc šabloniem, viņi katrs ir citādāks."

Pedagogi nenoliedz, ka bērni šajā skolā ir ļoti gudri, tāpēc ne vienmēr ir iespējams sniegt atbildes uz visiem viņu jautājumiem. Un tas ir labi, jo skolotājs pats daudz ko jaunu iemācās šajā procesā un kopā ar bērniem meklē atbildes.

"Nav kauns laikam sacīt, ka šim darbam esmu atdevusi daļu savas sirds. Lai arī cik grūti citreiz nebūtu – nākt no darba, tu esi pārguris, un tev vēl ir jāsagatavo nākamajai dienai olimpiāžu konsultācijām uzdevumi vai arī jāizrisina eksāmeni, – ja es paskatos šķērsgriezumā uz savu dzīvi,  es varu sacīt, ka esmu laimīgs cilvēks, jo daru to, kas man patīk," pauda ķīmijas skolotāja Jolanta Rimša.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti