Piena paku laivu regate Jelgavā svin 20 gadu jubileju

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Nedēļas nogalē Jelgavā Piena, medus un maizes svētkos 20. reizi notiks piena paku laivu regate. Šo gadu laikā ne vien trīskāršojies dalībnieku skaits, bet arī peldlīdzekļu apjoms un izmantoto paku skaits. 

Piena paku laivu regate Jelgavā svin 20 gadu jubileju
00:00 / 04:33
Lejuplādēt

Pirms 22 gadiem Vīna svētkus Jelgavā nomainīja Piena svētki. Drīz vien tiem pievienojās arī medus un maize, tomēr svētkiem pietrūcis jautrības.

Toreizējais aģentūras "Kultūra" projektu vadītājs Āris Dreimanis pastāstīja, ka tas bijis liels izaicinājums.

"Tā kā govis īsti pilsētā mēs ievest nevarējām, lai gan bija tāda ideja, PVD spurojās pretim, tad es taustījos, meklēju, ko interesantu var izdarīt ar pienu un piena iepakojumiem. Viena no tām lietām, kas saistās ar piena iepakojumu, ir, ka tukša piena paka peld virs ūdens."

Toreizējais aģentūras "Kultūra" projektu vadītājs Āris Dreimanis
Toreizējais aģentūras "Kultūra" projektu vadītājs Āris Dreimanis

Ideja par peldlīdzekļiem no piena pakām, kas vēlāk kļuva par piena paku laivu regati, esot noskatīta internetā. "Par lielu, lielu pārsteigumu es atklāju toreiz tādu video, ka ASV Mičiganas vai Misūri ezerā cilvēki sabūvējuši no piena pakām tādus plostiņus, un tur ir kārtīgs festivāls, kārtīgs "tusiņš"," atklāja piena paku laivu regates idejas autors Āris Dreimanis.

Lai īstenotu ideju, grūtākais esot bijis atrast izejmateriālu – piena pakas. Tas izdevies, pateicoties aģentūras direktora personiskajiem kontaktiem, tomēr, kā izstāstīja Dreimanis, tas izrādījies tikai sākums jauniem izaicinājumiem.

"Tas nebija tik vienkārši, jo pakas nevar tā uzpūst tukšas, tās ir jāaizlīmē, un tur bija diezgan lieli sarežģījumi, bet beigās "uz līnijas" tukšās pakas piepildīja ar ūdeni, un, ja kaut kas būtu sajaukts un tās būtu nonākušas veikalā, tad iekšā būtu ūdens."

Viss gan beidzies labi, un pakas nonākušas kultūras namā, tomēr tās joprojām neesot bijušas gatavas, lai būvētu laivas. Tām vajadzēja būt aizlīmētām, bet tukšām. "Tad bija divi puiši, kas tās pakas dūra ar nazi un to ūdeni tecināja ārā, un pēc tam izdurtos caurumus līmēja ciet ar skoču, lai tās būtu lietojamas," skaidroja Dreimanis.

Plosta būvniecība
Plosta būvniecība

Pirmais starts piena paku laivām tika dots 2002. gadā, un tolaik par labāko rezultātu sacentušās septiņas komandas, kas lielākoties bijuši atsaucīgākie Jelgavas uzņēmumi.

Šajā nedēļas nogalē regates braucēji satiksies jau 20. jubilejas pasākumā. Jau vairākus gadus regatē neiztrūkstoši piedalās Agitas Lāces vadītā autoskolas komanda.

"Bijām vairākkārt uz šiem svētkiem un redzējām, ka piedalās šie peldlīdzekļi, un tad arī paši vēlējāmies [piedalīties]," pastāstīja autoskolas dalībniece Ieva Kopilova. "Pirmo reizi rasējām rasējumu, taisījām skices, rēķinājām, cik viena piena paka var svaru panest, un tad mēs arī testējām, cik plosts var svaru panest."

Tagad pieredze jau uzkrāta, tomēr vienalga tas esot liels darbs. Autoskolas dalībnieki smej, ka nu jau ceturto gadu visi zinot, ar ko nodarbošoties augusta vakaros un brīvdienās. "Mēs te procesā visi piedalāmies. Mēs, meitenes, vairāk tās pakas liekam, bet puiši – zāģē, skrūvē un cilā," izstāstīja Kopilova. 

"Es vairāk esmu no krasta. Vairāk strādāju un no krasta skatos, un arī filmēju vēl visu, un tad rādu, kā viņi izskatījās," papildināja kolēģis Edmunds Beinarovičs.

Autoskolas komanda ik gadu peldlīdzekli veido auto formās, bet šoreiz no 7000 paku top peldošs krustojums, uz kura būšot gan luksofori, gan dažādi auto. 

"Pagājušajā gadā mums arī bija trīs daļas, un tad visas daļas ielaiž ūdenī un tur uz vietas skrūvē kopā, lai turas vienā gabalā. Tāpat būs arī šogad," paskaidroja Ieva Kopilova.

Nolikums paredz, ka peldlīdzekļa noturēšanai uz ūdens tiek izmantotas tikai piena pakas, bet noformējumam virs plosta var tikt izmantoti visdažādākie materiāli.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti