Remontdarbi Ģertrūdes ielā ir gandrīz pabeigti, vien dažas atkritumu tvertnes vēl joprojām aplīmētas, un daudzu ilgi gaidītā trolejbusu satiksme tā arī nav atjaunota. Taču uzmanību pievērš betona "rotājumi", kas caurvij Ģertrūdes ielas dizainu. Pēc remonta betona bluķīši kā sēnes pēc lietus nosējuši šo ielu – gan krustojumu ietvju vidū, gan velo novietņu malās un arī citviet.
Kāpēc tie pēkšņi šeit bija nepieciešami?
Rīgas domes (RD) Satiksmes departamenta biroja vadītājs Jānis Vaivods skaidroja, ka betona bluķi atdala braucamo daļu no teritorijas, kur pārvietojas gājēji. "Šie betona "bilbordi" jeb stabiņi ir izveidoti, lai norobežotu braucamo daļu no tās teritorijas, kurā pārvietojas gājēji, vai vietām, kur ir izvietoti kādi labiekārtojuma elementi," skaidroja Vaivods. "Šie elementi šobrīd ir norobežoti arī ar ceļa zīmēm un autovadītājiem nekādā veidā netraucē."
Vaivods norādīja, ka, veicot ielas pārbūvi, ir izmantotas slīpās apmales. Tā kā ir samazināts apmaļu augstums, tad, RD Satiksmes departamenta ieskatā, šo betona veidojumu uzdevums ir panākt, lai autovadītāji uz ietves nenovietotu savu transportlīdzekli un neuzbrauktu uz ietves nogriežoties.
Tāpat betona stabi uzstādīti arī krustojumā.
Tas darīts, lai automašīnas, piemēram, piegādes transports, šajā vietā neuzbrauktu un neturpinātu kustību pa ietvi, skaidroja Vaivods.
"Tas nekādā veidā netraucē, pie tam parāda šo trajektoriju autobraucējiem, un viņiem ir saprotams, kurā vietā ir krustojuma rādiuss."
Savukārt stabi pie velo novietnēm esot gan "ainaviskais veidols", ko projektā iekļāvuši ainavu arhitekti, gan arī veic aizsargfunkciju, norobežojot novietni no braucamās daļas.
"Šis ir ainavu arhitekta skatījums uz ielas attīstību. Par to tika diskutēts ļoti daudz, arī, iesaistot iedzīvotājus, un šis ir risinājums, kas tika saskaņots seguma atjaunošanas paskaidrojuma rakstā," uzsvēra Vaivods.
Pašvaldības ieskatā – Ģertrūdes ielai un īpaši kājāmgājējiem šis ir labs un drošs risinājums.