Frankfurtes auto izstāde sākas ar satraukumu par industrijas likteni pēc «Brexit»

Vācijā, Frankfurtē, sākusies gada lielākā auto izstāde – publikas vērtējumam nodoti desmitiem jaunu auto modeļu un konceptauto. Izstādē, kas notiek reizi divos gados, šoreiz valda zināms satraukums – kādas sekas uz auto industriju atstās “Brexit” un kas notiks ar tirdzniecību starp Lielbritāniju un Eiropas Savienību.     

Frankfurtes autoizstāde šogad notiek uz “Brexit” sarunu fona. Industrija savas darbības nodrošināšanā paļaujas uz brīvo tirdzniecību starp Eiropas Savienības dalībvalstīm. Uzņēmēji bažījas, ka pēc Lielbritānijas izstāšanās tiks atkal ieviesti Pasaules Tirdzniecības organizācijas muitas tarifi, kas ražotājiem radīs papildu izmaksas un līdz ar to patērētājiem prece var kļūt dārgāka.

““Brexit” būs izaicinājums mums visiem. Finansiāli šis gads mums būs diezgan vētrains. Mēs strādājam, lai nodrošinātu, ka britu valdība un valdības Eiropā apzinās, cik nozīmīgi ir vienoties par brīvās tirdzniecības turpināšanu reģionā,” pauda “Ford Europe” vadītājs Stīvens Ārmstrongs.

Eiropa autoražotājiem ir gan noieta tirgus, gan piegādātājs. 56% britu ražotio auto pērn tika eksportēti uz Eiropas Savienību, bet 69% Eiropā ražoto nonāca Lielbritānijā. Turklāt Eiropa nodrošina lielāko daļu detaļu Lielbritānijā ražotajiem auto. Daudzi uzņēmumu vadītāji norāda, ka neskaidrība par nākotni var likt atteikties no konkrētu modeļu tirgošanas šajā valstī.

“Lielbritānija ir viens no lielākajiem auto tirgiem Eiropā. Mēs importējam daudz luksus klases auto. Tas, ko mēs darām, ietekmēs arī ražotājus. Mēs jau zinām, ka “Volkswagen” apsver atteikties no viena modeļa tirgošanas Lielbritānijā, jo tas varētu būt sarežģīti,” stāstīja žurnāla “Autocar”  redaktors Džims Holders.

Lai uzņēmumiem nodrošinātu stabilitāti, kamēr tiek izstrādāts jauns tirdzniecības līgums, britu valdības pārstāvji apsver iespēju veidot pagaidu muitas savienību ar bloku, kas pastāvētu divus gadus pēc izstāšanās. Brisele gan vispirms vēlas atrisināt galvenos šķiršanās jautājumus un tikai tad ķerties pie tirdzniecības sarunām.

0 komentāri
Pievienot komentāru
Komentēt vari ar kādu no saviem sociālajiem profiliem
Motori
Dzīve & Stils
Jaunākie
Populārākie
Interesanti