Mareks pats automašīnā neatradās, caur mobilā telefona lietotni sekoja līdzi, pa kuriem ceļiem taksometrs brauc. Taksists vecmāmiņu nogādāja mājās Baložos, taču braucienu neesot apturējis.
“Es viņam uzzvanu, kas notiek? Kas par vainu? Tur kaut kāda tehniska kļūda… Un pēc tās sarunas viņš arī apstādināja to skaitītāju, un man uzreiz atnāca īsziņa gan no bankas, gan e-pastā,” stāstīja Mareks.
Par notikušo Mareks ziņoja “Taxify” pārstāvjiem, kuri atzinuši taksista negodprātību, atvainojās par radušos situāciju, bet skaidroja, ka pirms izsaukuma aplikācijā redz summu, cik izmaksās maršruts. “Cenai piekritāt un izsaukumu veicāt. [..] Neskatoties uz to, ka brauciens netika aplikācijā pabeigts laikā, summa, kas aprēķināta par braucienu, arvien ir iepriekš prognozētās robežās,” norādīja kompānijā un, lai kompensētu šo pārpratumu nosūtīja 2 eiro atlaides kodu kādam no nākamajiem braucieniem.
Mareks aprēķinājis, ka taksists “pa virsu” nobraucis aptuveni 2,5 km, taču ne jau tas viņu kremt.
“”Taxify” nenoliedz, ka tā ir noticis, respektīvi, atzina, ka šoferis izslēdz skaitītāju vēlāk, nekā klients ir nogādāts gala adresē, un piedāvāja man kuponu, nevis naudu atgriezt 2 eiro apmērā. Es atteicos, es uzskatu, ka nav taisnīgi atgriezt tikai nozagto un izkļūt no situācijas cauri sveikā nesodītam. Mazliet taisnīgumam ir jābūt, respektīvi, jāsaņem kādas sankcijas par to, jo tā ir krāpšanās,” uzskata Mareks.
Valdības noteikumos ir atrunāti nosacījumi, kā veicami pasažieru pārvadājumi, un par to neievērošanu taksometra vadītājam var tikt piemērots naudas sods no piecpadsmit līdz trīssimt piecdesmit eiro.
Šajā situācijā pārvadātājs nebija privātais, bet bija taksometrs, tādos gadījumos, neatkarīgi no tā, vai samaksa notiek skaidrā naudā vai ar aplikācijas palīdzību, vai ar kartes maksājumu, bija nepieciešams izsniegt vienlaikus arī čeku, norādīja Satiksmes ministrijas pārstāvis Aivis Vincevs.
Čeka neizsniegšana un samaksa par maršrutu, kas ir garāks, nekā klients veicis, ir pārkāpumi, atzīst ministrijā. Ja pasažiera tiesības netiek ievērotas, var vērsties Patērētāju tiesību aizsardzības centrā, bet, tā kā šis bija taksometrs klasiskajā izpildījumā, ar valsts reģistrācijas numurzīmi, kas apliecina, ka viņš ir reģistrēts kā taksometrs, tad var vērsties arī Kontroles dienestā un arī Valsts ieņēmumu dienestā par to faktu, ka netika izsniegts čeks.