“Smart ID” savlaicīga atjaunošana nodrošina iespēju turpināt izmantot šo autentifikācijas rīku, lai piekļūtu internetbankai, e-pakalpojumu saņemšanai, bankas transakciju apstiprināšanai vai dokumentu parakstīšanai.
“Smart ID” dati jāatjauno, jo to derīguma termiņš beidzas trīs gadus pēc “Smart ID” izdošanas. Dati jāatjauno, jo elektroniskajiem parakstiem, kas izsniegti, izmantojot “Smart ID”, jāatbilst normatīvo aktu prasībām – juridiskiem un drošības nosacījumiem.
Lietotāji, kas risinājuma izmantošanu uzsāka jau pirms trim gadiem, aplikācijā saņems uzaicinājumu atjaunināt informāciju. Savukārt tie, kuri arī “Smart-ID” lietošanai reģistrējās sen, taču aplikāciju aktīvi nelieto, šādu uzaicinājumu saņems e-pastā vai īsziņas formā.
“Pat tādā gadījumā ir ļoti svarīgi atcerēties, ka atjaunināšana drošības apsvērumu dēļ ir jāveic “Smart-ID” lietotnē, kura visiem lietotājiem, kam atjaunināšana būs jāveic, parādīs paziņojumu par to. Jebkura ārējo saišu atvēršana var būt nedroša, jo neviens nav pasargāts no kiberuzbrukumiem,” uzsvēra “SK Solutions”, uzņēmuma, kas izveidojis Smart-ID aplikāciju, pārstāve Latvijā Sanita Meijere.
“Smart ID” statusa atjaunošanu ikviens lietotājs var veikt patstāvīgi un nav nepieciešams doties uz banku, lai atjaunotu datus. Tas jādara tikai gadījumos, kad “Smart ID” datu atjaunošana ir nokavēta un “Smart ID” tiek izmantots kā vienīgais autentifikācijas veids.
Latvijā “Smart ID” aplikāciju izmanto vairāk nekā 913 000 lietotāju. Februārī “Smart ID” dati būs jāatjauno aptuveni pusotram tūkstotim lietotāju. Kopumā līdz gada beigām Smart ID datu atjaunošana jāveic gandrīz 60 000 klientu.