Lidostas "Rīga" Komunikācijas vienības vadītāja Laura Kulakova norādīja, ka lidosta pamazām atgriežas normālā darba režīmā un pasažieru skaits pieaug, tāpēc vēlams ierasties lidostā laikus, jo rindas var būt garākas.
Viņa arī vērsa uzmanību uz izmaiņām lidostas apkārtnē "Rail Baltica" būvdarbu dēļ: "Stacija tiek būvēta pilnā sparā. Šobrīd tiek būvēti jauni piebraucamie ceļi, būvdarbu dēļ ik pa laikam ir kaut kādi ierobežojumi – viena josla slēgta, otra josla slēgta, kaut kur jāapbrauc riņķi, līdz ar to arī tas palēnina satiksmi."
Tāpat Kulakova brīdināja, ka ar laiku var mainīties autostāvvietu pieejamība un sabiedriskā transporta pieturas atrašanās vieta. Šīm izmaiņām viņa aicināja sekot līdzi lidostas sociālo tīklu profilos.
Covid-19 rekomendācijas
Lidostā prasība nēsāt masku vai respiratoru ir atcelta, taču tas tiek rekomendēts, tāpēc maskas Kulakova iesaka ņemt līdzi. Tāpat lidostā joprojām aicina ievērot distanci no citiem pasažieriem un nedrūzmēties.
"Ne tikai Covid-19, bet jebkura slimība ciešā saskarsmē ātrāk izplatās, tas ir mūsu paša katra drošībai. Terminālī vietas pietiek, var droši paretināties un justies ērti un droši," norādīja Kulakova.
Arī "Mēness aptiekas" farmaceite Ieva Turonoka aicināja lidojumos neaizmirst par piesardzības pasākumiem, izmantot medicīnisko masku vai FFP2 respiratoru, kā arī roku dezinfekcijas līdzekļus.
Elektroierīces
Savukārt lidostas "Rīga" aviodrošības apmācību vecākais instruktors Aleksandrs Stoļarčuks norādīja, ka šobrīd aktuāla lieta ir elektroniskās cigaretes, par kurām jāņem vērā – tās pieskaitāmas pie elektroierīcēm.
"Šobrīd elektroierīču skaits rokas bagāžā ir ierobežots līdz 15 ierīcēm, kuras darbojas ar litija veida baterijām,"
viņš skaidroja, norādot, ka to skaitā ietilpst ne tikai elektroniskās cigaretes, bet arī telefoni, planšetdatori, bezvadu lādētāji un citas ierīces.
"Ierobežojums uz vienu pasažieri ir 15 elektroierīces. Ja ņemat elektroniskās cigaretes, kas nereti ir 10 un 20, un pat vairāk, jārēķinās, ka tā ir elektroierīce, un 15 ir tas skaitlis, ko nedrīkst pārsniegt," skaidroja Stoļarčuks.
Otra sarežģīta lieta ir ierīču baterijas: viens pasažieris drīkst pārvadāt 20 baterijas, kuru jauda nepārsniedz 100 vatstundas (Wh), un tās jāpārvadā rokas bagāžā, uzsvēra Stoļarčuks:
"Baterijas parasti ir smagas, un cilvēki mēdz tās nodot reģistrētā somā, lai nebūtu jānes. Šobrīd baterijas reģistrētā somā nav atļauts pārvadāt, jebkurai baterijai, kas ir atvienota no elektroierīces, ir jābūt līdzi rokas bagāžā," viņš sacīja.
"Ja jūs to bateriju ieliksiet lielajā somā, var gadīties, ka pie labas apstākļu sakritības soma tiks atvērta, jūs atradīs un bateriju atdos, taču var gadīties, ka jūs neatrod un bateriju vienkārši izņem no somas. Soma ceļo tālāk un galamērķī saņem somu jau bez baterijas," viņš skaidroja un atgādināja, ka lidostā "Rīga" nav iespējas atgūt izņemtās mantas. Tās automātiski utilizē.