• Piektdiena, 2017. gada 24. februāris
  • Vārda diena: Diāna, Dina, Dins
Rīgā -1°C, DR vējš 3.6m/s

Jelgavas ambīcijas par pusotra miljarda eiro investīciju piesaisti – nereālas

Ieteikt šo rakstu

4 komentāri | Ekonomika

Starpsvētku dienās Jelgavas dome saviem iedzīvotājiem pēkšņi paziņojusi par valstī vēl nebijušām ambīcijām – četru gadu laikā Jelgavā tiks ieguldītas gandrīz pusotra miljarda eiro investīcijas, izbūvējot vēl nebijušu loģistikas centru Ķīnas "Zīda ceļa" savienojumam ar Eiropu.

Plānos ietilpst attīstīt ap 500 hektāru teritoriju, uzcelt tiltu pār Lielupi un radīt 8000 jaunu darbavietu. Taču par tik ievērojamiem plāniem pašlaik zina tikai Jelgavas domē.

Uzreiz pēc Ziemassvētkiem Jelgava pēkšņi uzrunājusi savus iedzīvotājus, izziņojot kādas Ķīnas kompānijas "Beijing Yisheng" un vietējā uzņēmuma "Woodison Investment" grandiozus plānus.

Pilsēta tikko esot saņēmusi piedāvājumu, kā attīstīt pašvaldībai piederošo vairāk nekā 300 hektāru teritoriju, kurā reiz atradās lidlauks. Tur plānots izveidot multimodālu loģistikas centru, kurā tiktu pārkrautas preces no Ķīnas uz Eiropu un pretējam virzienam.

"Pagājušā gada septembrī mājaslapā jelgava.lv mēs devām jebkuriem investoriem iespējas attīstīt mūsu lidlauka teritoriju, kur ir vairāk nekā 300 hektāri. Tagad ir nācis pirmais piedāvājums - 1,2 miljardi eiro. Tas nozīmē sakārtotu teritoriju, jaunu tiltu pāri Lielupei, izbūvētus piebraucamos ceļus, lai šo teritoriju varētu izveidot par ļoti nopietnu centru," stāsta Jelgavas domes Attīstības pārvaldes speciālists un deputāts no Zaļo un Zemnieku savienības Vilis Ļevčenoks.

Kompāniju pārstāvji kāds Luo Sudongs un Latvijā ar virkni šaubīgiem darījumiem vairāk pazīstamais miljonārs Juris Šabašovs sanāksmē domē investīciju solījumus jau uzaudzēja līdz pusotram miljardam eiro. Viņi sola attīstīt jau 460 hektāru teritoriju, nodarbināt 8000 iedzīvotāju, turklāt loģistikas centru izveidot rekordātrā laikā – līdz 2020. gadam.

Taču par plāniem, kas naudas izteiksmē vērtējami kā piektā daļa no visa valsts budžeta, pagaidām nezina tādi investoru meklētāji kā Satiksmes ministrija vai pašvaldību lietu ministrija.

Arī Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) direktors Andris Ozols par iespaidīgajiem investīciju plāniem dzird pirmo reizi.

"Kopumā par Jelgavu kā par satiksmes mezglu, kā par sarežģītu un labu infrastruktūras piedāvājumu ir vērts runāt. Bet, ja jūs sakāt, ka paši pašvaldība, (..) tad es esmu pagalam apmulsis. LIAA tur nav iesaistīta. Parasti es zinu par visiem lielajiem projektiem Latvijā, bet par šo nezinu. Vai tas izklausās labi? Jā, tas izklausās labi, bet tas neizklausās līdz galam saprotami," atzīst Ozols.

Arī tranzīta nozare Jelgavas un uzņēmēju ambīcijas pagaidām nevērtē, jo Latvijas Loģistikas asociācijai un biedrībai ''Baltijas Asociācija - transports un loģistika'' par plāniem nekas nav zināms. Eksperti pieļauj, ka tas var būt arī veids, kā viegli tikt pie 300 hektāriem pašvaldības zemes.

Jelgava līdz šim zināma ar vairākiem bēdīgi slaveniem investīciju projektiem – pirms vairākiem gadiem bankrotēja rūpnīca "AmoPlant", kuras saliktie autobusi interesēja tikai pašu Jelgavu.

Savukārt tā arī nepabeigts Lielupes krastā slejas Krievijas giganta "UralVagonZavod" milzis, kurā bija plānots būvēt dzelzceļa vagonus. Šie projekti iepriekš izmantoti reklāmas kampaņās pirms pašvaldību vēlēšanām, solot attīstību un jaunas darbavietas.

 

Komentāri (4)

Pašvaldību vēlēšanām

piemērotāks projekts būtu Jelgavas lidostas un Jelgavas ostas apvienošana, paplašinot Rīgas jūras līci līdz Jelgavai un pārdēvējot to par Jelgavas jūras līci (jo Rīga un Jūrmala tiks noraktas).

Melnais kvadrāts

Pieminētais miljonārs droši vien vēlas kaut ko nošmaukt.
jáni.s làci.s

jáni.s làci.s

..šamējais projekts , tik žēl ka no anonīma autora , ir ko vērts ...Man domāt , ka vajag laicīgi jau izņemt patentu uz ----ideju .

blefs6

neviens godīgi strādājošs investors latvijā nenāks. mērkaķošanās ar spēles noteikumiem,otkatu apmēri,dumjā nodokļu politika. pie kam visu šo izlabojot,ir jāpaiet ne vienai vien desmitgadei,līdz latvija atgūs investoru uzticēšanos. tā nu reiz ir aksioma un nevajag lolot cerības. jelgavnieki ir aizmirsuši,ka ceļš uz elli ir kaisīts ar labiem nodomiem.nekas vairāk par blēdi tās sarunas neveda.ko gribēja? nav svarīgi.blēdim dažreiz gana ar blēdību,citreiz ar dažiem no budžeta izkrāptiem miljoniem. uz grābekļa divreiz kāpj tikai čapajevs,mēs uz tā dejojam.

Pievienot komentāru

Pievienot atbildi

Komentēt vari arī ar savu draugiem.lv vai Facebook profilu!

Atlikušo simbolu skaits: 1000