Igaunijas šoferi bēg no paaugstinātās akcīzes – brauc pildīt degvielu arī uz Latviju

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Igaunijas valdības cerības papildināt valsts budžetu uz akcīzes degvielai paaugstināšanas rēķina ir devušas pretēju  efektu – autovadītāji arvien vairāk brauc pildīt degvielu uz Latviju. Tā darot jau trešā daļa komercpārvadātāju, vēsta rus.lsm.lv.

Igaunijā akcīzes nodoklis degvielai un alkoholiskajiem dzērieniem paaugstināts no šā gada marta. Tā rezultātā akcīzes nodokļa ieņēmumi par degvielu strauji saruka, vēsta "Baltic Business News", atsaucoties uz Igaunijas laikrakstu "Aripaev".

Izdevums aprēķinājis negūtos ieņēmumus absolūtos skaitļos – nodokļa ieņēmumi samazinājušies no 76 miljoniem eiro februārī līdz 26 miljoniem eiro aprīlī. No tā izriet, ka akcīzes nodokļa ieņēmumi sarukuši par aptuveni divām trešdaļām, un tas nozīmē, ka ir sarukuši arī degvielas pārdošanas apjomi iekšzemē.

"Cik lielā mērā vēl būtu jāsarūk patēriņam, lai valdība pārliecinātos par nepieciešamību atcelt akcīzes pieaugumu? Igaunijas valdība ir pateikusi, ka ir apņēmusies neko nemainīt un vēlreiz celt akcīzes nodokli nākamgad. Latvija pateikusi, ka to nedarīs," "Baltic Business News" citē Igaunijas Degvielas tirgotāju asociācijas "Eesti Õliühing" vadītāju Tomasu Saksu.

Saskaņā ar pētījumu kompānijas "TNS Emor" nesena pētījuma datiem, kopumā aptuveni puse no komercpārvadātājiem jau pilda degvielu stacijās pāri valsts robežai. Turklāt trešā daļa no visiem pārvadātājiem to dara Latvijā, pārējie izvēlas Poliju, Lietuvu vai Krieviju. Viņi visi paziņoja, ka Igaunijas degvielas cenas ir pārāk augstas, kas apdraud uzņēmumu biznesu un attīstību.

Igaunijas valsts iestāžu pārstāvji ir pārliecināti, ka pēdējo mēnešu zemie akcīzes nodokļa ieņēmumi par degvielu ir saistīti ar to, ka kompānijas pagaidām izmanto savas degvielas rezerves, kas radītas pēc valdības lēmuma paaugstināt akcīzi. Valsts iestādēs lēš – ap rudeni rezerves būs izsīkušas un degvielas patēriņš valstī atgriezīsies iepriekšējā līmenī, par ko gan šaubās asociācijas vadītājs Sakss.

Degvielas tirgotāja "Circle K" vadītājs Kajs Realo norāda, ka atšķirīgās degvielas cenas Igaunijā un Latvijā lielākoties ietekmē transporta kompānijas, kas darbojas starptautiskajos tirgos. "Starpība desmit centi uz litru izrādās ļoti liela, kad tu piepildi bāku 1000 litru tilpumā." Realo gan pieļauj, ka rudenī "degvielas tūristi" atgriezīsies.

Pērn Igaunijas degvielas akcīzes nodokļa ieņēmumi pērn sasniedza 432 miljonus eiro, bet šogad plānoti 481 miljons eiro ieņēmumi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti