Ziņas vieglajā valodā 12. februārī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada un 3 mēnešiem.

Ziņas vieglajā valodā 12. februārī.

Ziņas vieglajā valodā 12. februārī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Piena ražotāji gatavi plašiem protestiem

Latvijas piena ražotāji gatavi rīkot plašus protestus.

Tos organizēs, ja martā piena cena pietuvosies kritiskajam līmenim. Proti, 25 centiem par litru.

Lai krīzē nonākušo piena nozari sadzirdētu valdībā, zemnieki ir gatavi gan boikotēt veikalus, gan izliet pienu pie valdības nama.

Tā norāda Lauksaimniecības statūtsabiedrību asociācijā.

Dalību protestos plāno vairākas organizācijas.

Arī Latvijas Zemnieku federācija.

 

Rīgas centrā būs būtiskas satiksmes izmaiņas

Nākamā nedēļa Rīgā sāksies ar būtiskām satiksmes izmaiņām pilsētas centrā.

Lai Rīgas infrastruktūrā iekļautu topošo dzelzceļa projektu "Rail Baltica", rīt sāksies vērienīgi būvdarbi Centrālās stacijas un Centrāltirgus apkārtnē.

Tur pārveidos trīs lielus krustojumus.

Tāpat izveidos mūsdienīgu gājēju, velobraucēju un sabiedriskā transporta infrastruktūru.

Līdz pat gada beigām iedzīvotājiem būs jārēķinās ar plašiem satiksmes ierobežojumiem.

 

Veloceliņu izbūvei Rīgā un Pierīgā būs pieejami 35 miljoni eiro

Valdība piešķīrusi gandrīz 35 miljonus eiro veloceliņu izbūvei Rīgā un Pierīgā.

Naudu ņems no tā sauktā Atveseļošanas fonda.

Naudu piešķirs pašvaldībām, kuru teritorijās attīstīs veloceļus – Rīgai, kā arī Ropažu, Ķekavas, Mārupes un Ādažu novadiem.

Jauni veloceliņi ap 60 kilometru garumā jāizbūvē līdz 2026. gada pavasarim.

Tā informējis satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs no Nacionālās apvienības.

 

Spriedīs par Eiropas Savienības palīdzību Turcijai un Sīrijai

Eiropas Parlamenta deputāti un Eiropas Komisijas pārstāvji rīt spriedīs par Eiropas Savienības palīdzību pēc zemestrīcēm Turcijā un Sīrijā.

Spēcīgajā zemestrīcē bojā gājuši vairāk nekā 33 tūkstoši cilvēku.

Cerību zem ēku gruvešiem atrast kādu izdzīvojušo gandrīz vairs nav.

Tomēr glābšanas darbi turpinās un ik pa laikam atrod izdzīvojušos.

Turcijas atbildīgās iestādes izsniegušas vairāk nekā 130 aresta orderus pret tiem, kas saistīti ar celtniecību.

 

Ukrainā veido "Uzbrukuma gvardi"

Ukrainā veido "Uzbrukuma gvardi" Krievijas okupēto teritoriju atbrīvošanai.

Tajā iestāties pieteikušies jau vairāk nekā 20 000 cilvēku.

Par to telemaratona ēterā informējis Ukrainas Nacionālās gvardes pārstāvis Ruslans Muzičuks.

Visvairāk "Uzbrukuma gvardē" gaida tos, kuriem ir militārā dienesta pieredze vai kuri strādājuši iekšlietu struktūrās.

Taču aicināti pieteikties arī cilvēki bez šādas pieredzes.

 

Kiprā notika prezidenta vēlēšanas

Kiprā šodien notika prezidenta vēlēšanu otrā kārta.

Tajā uzvarējis bijušais ārlietu ministrs Niks Hristodulidis.

Tā liecina sabiedriskās raidorganizācijas veiktā nobalsojušo vēlētāju aptauja.

Pēc tās datiem, centrisko partiju atbalstītais Hristodulidis ieguvis 50,5% līdz 53,5% balsu.

 

Francijā protesti pret pensiju reformu

Simtiem tūkstoši cilvēku vakar izgājuši Francijas ielās.

Viņi jau ceturto reizi protestēja pret prezidenta Emanuela Makrona ierosināto pensiju reformu jeb izmaiņām.

Reforma paredz arī palielināt pensionēšanās vecumu no 62 līdz 64 gadiem.

Arodbiedrības paziņojušas, ka tikai Parīzē protesta akcijā piedalījušies pusmiljons cilvēku.

Arodbiedrības sola pastiprināt streikus, ja valdība neatteiksies no plāniem.

Nākamā protesta akcija plānota 16. februārī.

 

Latviju Eirovīzijā pārstāvēs grupa "Sudden Lights"

Eirovīzijas dziesmu konkursā Latviju pārstāvēs grupa "Sudden Lights".

Šī grupa izpildīs dziesmu "Aijā".

Tas noskaidrojies vakar vakarā Latvijas Televīzijas rīkotās atlases finālā konkursā "Supernova 2023".

Tajā par iespēju pārstāvēt Latviju sacentās 10 dalībnieki.

Eirovīzijas dziesmu konkurss šogad notiks Lielbritānijā.

Pusfināli notiks 9. un 11. maijā, bet fināls – 13. maijā.

 

Laika ziņas

Sinoptiķi prognozē, ka šonakt Latvijā būs apmācies laiks.

Vietām austrumos nelieli nokrišņi – galvenokārt sniegs, iespējams arī sasalstošs lietus.

Daudzviet veidosies migla ar redzamību no 100 līdz 500 metriem.

Atsevišķos posmos būs slideni ceļi.

Mērens rietumu, dienvidrietumu vējš.

Gaisa temperatūra -1…+4 grādi.

 

Rīt būs lielākoties mākoņains laiks.

Bez nokrišņiem.

No rīta vietām saglabāsies migla.

Atsevišķos posmos būs slideni ceļi.

Mērens rietumu, ziemeļrietumu vējš.

Gaisa temperatūra +3…+6 grādi.

 

Rīgā tuvākajā diennaktī būs lielākoties mākoņains laiks.

Bez nokrišņiem.

Naktī veidosies migla.

Mērens rietumu vējš.

Gaisa temperatūra naktī +1…+3 grādi, rīt dienā +4…+6 grādi.

Laika prognoze otrā – labvēlīga.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti