Ziņas vieglajā valodā 30. decembrī

Ziņas vieglajā valodā 30. decembrī.

Ziņas vieglajā valodā 30. decembrī
00:00 / 05:01
Lejuplādēt

Ukraina devusi atbildes triecienu Krievijai

Ukraina sestdien deva triecienu Krievijas militārajiem objektiem dažādās vietās.

Tā bija Ukrainas atbilde Krievijas piektdien veiktajiem uzbrukumiem.

Ukrainas raķešu triecienā vissmagāk cieta Krievijas pilsēta Belgoroda.

Belgoroda atrodas netālu no Ukrainas robežas.

Krievijas pretgaisa aizsardzība notrieca Ukrainas raķetes, bet atlūzas nokrita pilsētas centrā.

Nogalināti 18 cilvēki, bet cietuši vairāk nekā 100 cilvēku.

Krievija draud atbildēt Ukrainai. Krievija arī ir pieprasījusi sasaukt ANO Drošības padomes sēdi.

 

Ukrainā piemin Krievijas uzbrukuma upurus

Ukrainas pilsētās - Zaporižjā, Dņipro un Odesā - sesdtien piemin vakar Krievijas uzbrukumā nogalinātos.

Ukrainas galvaspilsētā Kijivā sēru diena būs 1. janvārī.

Krievijas raķešu un dronu uzbrukumā dzīvību zaudēja 39 cilvēki un vairāk nekā 160 tika ievainoti.

Tas bija pēdējā laikā spēcīgākais Krievijas uzbrukums.

 

Izraēlas karaspēks paplašina operācijas Gazas joslā

Izraēlas karaspēks paplašina savas operācijas ap Hānjūnisas pilsētu Gazas joslas dienvidos.

Izraēla uzskata, ka Hānjūnisā slēpjas teroristiskā grupējuma "Hamās" līderi.

Izraēla ir aicinājusi Hānjūnisas iedzīvotājus evakuēties uz Rafāhu pie Ēģiptes robežas.

 

Eiropā un ASV pirms Jaungada svinībām pastiprina drošību

Eiropas un ASV lielākajās pilsētās pirms Jaunā gada sagaidīšanas ir pastiprināta drošība.

Pastāv terorisma draudi. Tie būtiski pieauga kara dēļ Gazas joslā.

Jaungada naktī visā Francijā sabiedriskās vietās patrulēs tūkstošiem žandarmu un karavīru.

Parīzē policija pirmo reizi notiekošo novēros ar droniem.

Arī Vācijā pastiprināta drošība. Cilvēku pulcēšanās vietās būs daudz policistu.

Bet galvaspilsētā Berlīnē policija aizliedza palestīniešu atbalstītāju demonstrāciju.

 

Serbijā protestē pret vēlēšanu rezultātiem

Serbijā turpinās protesti pret vēlēšanu rezultātiem.

Galvaspilsētā Belgradā simtiem cilvēku šodien bloķēja galvenās ielas.

Cilvēki apšauba oficiālos rezultātus, saskaņā ar kuriem Serbijas prezidenta Aleksandra Vučiča Progresīvā partija ieguva lielāko balsu skaitu.

Belgradā atsevišķos iecirkņos sestdien notika atkārtotā balsošana, jo vēlēšanu dienā atklājās nopietni pārkāpumi.

Valdošā partija noraida visas apsūdzības.

 

Latvijā pasažierus pārvadā astoņi jaunie vilcieni

Latvijā pasažierus pārvadā astoņi jaunie elektrovilcieni.

Pašlaik uzņēmums "Pasažieru vilciens" saņēmis 17 vilcienus.

Vilcienu ražotājs "Škoda Vagonka" līdz gada beigām solīja sagatavot 18-19 jaunos elektrovilcienus.

Tas nozīmē, ka kārtējo reizi nav izpildīts solījums.

 

100 gadu jubileju svin kinoteātris "Splendid Palace"

100 gadu jubileju sestdien svin Latvijas greznākais un senākais kinoteātris "Splendid Palace".

Visu šo gadu kinoteātrī notika dažādi simtgadei veltīti sarīkojumi un izrādītas īpašas filmu programmas.

Kinoteātri uzbūvēja 1923. gadā. Ēku projektēja arhitekts Frīdrihs Kārlis Skujiņš.

 

Latvijas upēs paaugstinās ūdens līmenis

Šajās dienās Latvijas upēs no jauna paaugstināsies ūdenslīmenis un var applūst zemākās vietas.

Savukārt janvāra sākumā atgriezīsies sals un atsāks veidoties ledus.

Iespējams, veidosies sablīvējumi upju līkumos un šaurākajās vietās, un būs krasas ūdenslīmeņa svārstības.

 

Laika ziņas

Latvijā mākoņains, svētdien pēcpusdienā valsts austrumos skaidrosies.

Naktī daudzviet lietus, slapjš sniegs, sniegs.

Dienā vietām nedaudz snigs.

Naktī vietām migla un atsevišķos posmos ceļi slideni!

Rietumu, ziemeļrietumu vējš 4-9 m/s, jūras piekrastē brāzmās līdz 14 m/s.

Dienā vējš būs lēns.

Gaisa temperatūra Latvijas dienvidos -1…+3°, ziemeļos 0…-5°.

Rīgā naktī un no rīta nokrišņi.

Rietumu, ziemeļrietumu vējš 4-9 m/s, dienā lēns vējš 1-5 m/s.

Gaisa temperatūra naktī 0…+2°, dienā ap 0°.

Laika tips naktī 3. - nelabvēlīgs, dienā 2. - labvēlīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti