Ziņas vieglajā valodā 29. septembrī

Ziņas vieglajā valodā 29. septembrī.

Ziņas vieglajā valodā 29. septembrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Prognozē lēnāku ekonomikas izaugsmi

Latvijas Banka pazeminājusi valsts ekonomikas izaugsmes prognozes šim gadam.

Tautsaimniecības izaugsmes prognoze samazināta no 1,2% uz 0,6%.

Bet gada vidējās inflācijas prognoze ir palielināta no 8,5% līdz 9%.

 

Pārspēts 130 gadus vecs siltuma rekords

Piektdien, 29. septembrī, Latvijā pārspēts vairāk nekā 130 gadus sens siltuma rekords.

Gaisa temperatūra Bauskā šodien sasniegusi 24,5 grādus.

Iepriekšējais rekords tika sasniegts 1892. gadā.

Tad Rīgā gaiss iesila līdz 23,7 grādiem.

 

Baltkrievijā tiesā par spiegošanu Latvijas labā

Baltkrievijas galvaspilsētā Minskā notika tiesa pret Latvijas pilsoni Allu Sokoļenko.

Viņai draud trīs līdz septiņi gadi cietumā par it kā izlūkošanu Latvijas labā.

Pagaidām nav ziņu par tiesas sēdes iznākumu.

Latvijas Ārlietu ministrija atgādina, ka Latvijas pilsoņiem nav droši doties uz Baltkrieviju.

Tur var tikt vērstas provokācijas pret Latvijas pilsoņiem, un Latvijas iespējas palīdzēt ir ļoti ierobežotas.

 

Aicina ANO apmeklēt Kalnu Karabahu

Eiropas Savienība aicinājusi Azerbaidžānu tuvāko dienu laikā ļaut Apvienoto Nāciju Organizācijas misijai apmeklēt Kalnu Karabahu.

No tās šobrīd masveidā izceļo armēņi.

Armēnijā no Kalnu Karabahas jau ieradušies aptuveni 90 tūkstoši cilvēku.

Kopumā Kalnu Karabahā pirms Azerbaidžāna militārās operācijas dzīvoja 120 tūkstoši iedzīvotāju.

Azerbaidžānas vadība ir aicinājusi Kalnu Karabahas iedzīvotājus palikt savās mājās.

Tomēr daudzi netic, ka būs drošībā.

 

Zviedrijā uzdarbojas bandas

Šomēnes apšaudēs un sprādzienos Zviedrijā ir miruši 12 cilvēki.

Vairāki notikušie uzbrukumi saistīti ar bandām.

Zviedrijas premjerministrs Ulfs Kristersons paziņojis, ka bandu apkarošanā iesaistīs armiju.

 

Paralimpiskajās spēlēs ļaus piedalīties Krievijas sportistiem

Nākamgad vasarā plānotajās Parīzes paralimpiskajās spēlēs varēs piedalīties arī Krievijas sportisti.

Viņiem būs jāpiedalās neitrālā statusā.

Tā kongresā nolēma Starptautiskā Paralimpiskā komiteja.

Latvija balsojumā nepiedalījās un aicināja arī citas Eiropas valstis balsojumā nepiedalīties, lai balsojumam nevarētu savākt kvorumu.

Latvijas Paralimpiskās komiteja vēl lems par dalību paralimpiskajās spēlēs.

Lai par to lemtu, tuvākajā laikā arī sasauks Latvijas Nacionālās sporta padomes sēdi.

Ministru prezidente Evika Siliņa no "Jaunās Vienotības" sacījusi, ka Latvija nosoda Starptautiskās Paralimpiskās komitejas lēmumu atļaut sacensībās piedalīties Krievijas sportistiem.

 

Rīgā notiks pasaules čempionāts skriešanā

Nedēļas nogalē Rīgas ielās notiks pasaules čempionāts skriešanā.

Tik augsta līmeņa vieglatlētikas notikums Latvijā notiks pirmo reizi.

Tajā piedalīsies tūkstošiem skrējēju no vairāk nekā 100 valstīm.

Tai skaitā – pasaules rekordisti un olimpiskie čempioni.

 

Pusaudzei Latvijā pārstādīta sirds

Bērnu klīniskās universitātes slimnīcā 14 gadus vecai meitenei veiksmīgi pārstādīta sirds.

Šī ir trešā reize Latvijas medicīnas vēsturē, kad bērnam pārstādīta sirds.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti