Ziņas vieglajā valodā 23. janvārī

Ziņas vieglajā valodā otrdien, 23. janvārī.

Ziņas vieglajā valodā 23. janvārī
00:00 / 05:01
Lejuplādēt

Aizsardzības dienestam atlasa 300 jauniešus 

300 jaunieši atlasīti Valsts aizsardzības dienesta trešajam iesaukumam.

150 no viņiem rekrutēs jeb iesauks dienestā obligātā kārtā.

Pirmajos divos iesaukumos pietika ar brīvprātīgajiem.

Nu bija jārīko atlase ar speciālu programmu.

Tajā nejauši izvēlas 18 līdz 19 gadus vecus jauniešus.

Nedēļas laikā jaunieši saņems pavēsti.

Pēc tam viņiem būs jāierodas uz veselības pārbaudi.

Aizsardzības ministrija aicina no dienesta neizvairīties. Iesaucamajiem par neierašanos uz veselības pārbaudēm var izteikt brīdinājumu vai piespriest sodu līdz 350 eiro.

Turcijā lemj par Zviedrijas uzņemšanu NATO

Turcijas parlaments pēc ilgas kavēšanās otrdien, 23. janvārī, lemj par Zviedrijas uzņemšanu NATO.

Paredzams, ka Turcijas parlaments ar lielu balsu skaitu atbalstīs Zviedrijas uzņemšanu pasaulē lielākajā militārajā organizācijā.

Tas tāpēc, jo tam piekritis Turcijas prezidents Redžeps Tajips Erdogans.

Pēdējais šķērslis Zviedrijas uzņemšanā NATO būs Ungārija.

Arī Ungārijas parlaments par Zviedrijas uzņemšanu NATO vēl nav balsojis.

NATO iegādāsies daudz munīcijas

NATO parakstīta vienošanās par simtiem tūkstoš artilērijas lādiņu iegādāšanos.

Tas ļaus ne tikai atjaunot NATO dalībvalstu rezerves.

Daļu no lādiņiem varēs piegādāt Ukrainai.

Lādiņus ražos Francijas un Vācijas uzņēmumi.

Pirmās artilērijas lādiņu piegādes paredzētas nākamā gada beigās.

NATO ģenerālsekretārs Jenss Stoltenbergs pēc vienošanās parakstīšanas paziņojis, ka tas uzlabos Eiropas un Ukrainas aizsardzību.

Krievija uzbrūk Ukrainas lielākajām pilsētām

Krievijas raķešu uzbrukumā Ukrainas lielākajām pilsētām – Kijivai un Harkivai – otrdien, 23. janvārī, nogalināti astoņi cilvēki.

Vēl vismaz 60 ievainoti.

Cietušo vai bojāgājušo skaits varētu pieaugt, jo ārā ir sals.

Šī rīta uzbrukumā Krievija bez apkures, elektrības un ūdens atstājusi lielu daļu apdzīvoto teritoriju Harkivā.

Igaunijā skolotāji turpina streiku

Igaunijā otro dienu turpinās skolotāju beztermiņa streiks.

Streika galvenais mērķis – panākt algu pieaugumu.

Streikā piedalās gandrīz 10 tūkstoši skolotāju visā Igaunijā.

Trešdien, 24. janvārī, viņiem pievienosies vēl tūkstošiem kolēģu.

Igaunijas valdībā pārstāvēto partiju vidū nav vienprātības par to, kur atrast naudu pedagogu atalgojuma palielināšanai.

Igaunijas premjere Kaja Kallasa paziņojusi, ka ir jāveic izglītības sistēmas reformas jeb uzlabojumi.

Lietuvā protestē lauksaimnieki

Lietuvā sākusies plaša lauksaimnieku protesta akcija.

Akcija plānota līdz piektdienai.

Tās laikā Lietuvas galvaspilsētā zemnieki no visas valsts ieradīsies ar lauksaimniecības tehniku.

Akcijas mērķis – pievērst uzmanību sarežģītajai situācijai, sabiedrības sašķeltībai un būtiskām atšķirībām starp pilsētām un laukiem.

ASV turpinās republikāņu partijas priekšvēlēšanas

ASV Ņūhempšīras štatā otrdien, 23. janvārī, notiks Republikāniskās partijas priekšvēlēšanas.

Tajās izvēlēsies politiskā spēka kandidātu novembrī gaidāmajās ASV prezidenta vēlēšanās.

Cīņā par republikāņu nomināciju palikuši divi konkurenti – bijušais prezidents Donalds Tramps un bijusī ASV vēstniece ANO Nikija Heilija.

Rīgas slimnīcās daudz pacientu slideno ietvju dēļ

Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcā Rīgā ir ļoti daudz pacientu ar lūzumiem un traumām.

Biežākās traumas, paslīdot uz ietvēm šādā laikā, ir plaukstu un pēdu lūzumi.

Ārsti stāsta, ka slimnīca ir pārpildīta ar pacientiem, tāpēc Traumpunkta uzņemšanā jāgaida ilgi.

Gājēja paslīd uz nenokaisītas ietves Rīgā
Gājēja paslīd uz nenokaisītas ietves Rīgā

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti