Ziņas vieglajā valodā 16. jūlijā

Ziņas vieglajā valodā 16. jūlijā.

Ziņas vieglajā valodā 16. jūlijā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Krievijas spēki apšaudījuši Harkivu un Zaporižji

Aizvadītajā diennaktī Krievijas spēki apšaudījuši Harkivu un Zaporižji.

Tā ziņo Ukrainas varas iestādes.

Bojā gājis viens civiliedzīvotājs un vairāki ir guvuši ievainojumus.

Līdz otrdienai jāpanāk vienošanās par Ukrainas graudu eksporta līguma pagarināšanu

Līdz otrdienai jāpanāk vienošanās par līguma pagarināšanu Ukrainas graudu eksportam caur Melno jūru.

Krievija jau iepriekš draudējusi šo darījumu nepagarināt, jo netiekot pildītas Maskavas prasības saistībā ar Krievijas mākslīgā mēslojuma eksportu.

Līguma nepagarināšana var izraisīt nopietnas sekas pārtikas cenās visā pasaulē.

Pašlaik "Vagner" kaujinieki nerada draudus Ukrainai

Pašlaik Baltkrievijā izvietotie Krievijas algotņu grupējuma "Vagner" kaujinieki nerada draudus Ukrainai.

Tā paziņojis Ukrainas Valsts robežsardzes dienesta pārstāvis Andrijs Demčenko.

Viņš sacīja, ka Baltkrievijā esošo kaujinieku skaits ir mazs un viņi atrodas tālu no Ukrainas robežas.

Ukrainas varas iestādes seko līdzi situācijai.

Dienvideiropā turpinās spēcīgs karstums

Dienvideiropā turpinās spēcīgs karstums.

Daudzās valstīs ir spēkā brīdinājums par bīstamu karstumu.

Tas var prasīt daudzu cilvēku dzīvību.

Prognozēts, ka arī nākamnedēļ daudzviet Eiropā gaisa temperatūra pārsniegs 40 grādus.

Spēcīgs karstums ir arī Amerikas Savienotajās Valstīs.

Tur vakar Arizonas štatā gaisa temperatūra pārsniegusi 48 grādus. Tā ir augstākā gaisa temperatūra, kāda Arizonas štatā jebkad bijusi.

Prognozes liecina, ka karstums turpināsies.

Nāves ielejā Kalifornijā gaiss varētu sakarst līdz pat 54 grādiem.

Telavivā vakar ielās bija izgājuši vairāk nekā 150 tūkstoši cilvēku

Izraēlas pilsētā Telavivā vakar ielās bija izgājuši vairāk nekā 150 tūkstoši cilvēku.

Viņi protestēja pret Izraēlas valdības iecerēto tiesu sistēmas reformu.

Šāds protests notika jau 28. sestdienu pēc kārtas.

Protestētāji plāno otrdien bloķēt pilsētu centrālās ielas, maģistrāles un pieeju starptautiskajai lidostai.

Vairāki simti Izraēlas Aizsardzības spēku rezervisti ir paziņojuši, ka nepildīs dienestu, ja parlaments pieņems tiesu sistēmas reformu.

Beļģijā šajā nedēļas nogalē protestē lidsabiedrības "Ryanair" piloti

Beļģijā šajā nedēļas nogalē protestē lidsabiedrības "Ryanair" piloti.

Kopumā divās aizvadītajās brīvdienās atcelti 120 reisi.

Piloti streiko, jo pieprasa, lai viņu algas atjaunotu tādā līmenī, kādā tās bija pirms Covid-19 pandēmijas.

Pandēmijas laikā algas samazināja, jo ceļošana bija ierobežota un uzņēmums cieta zaudējumus.

Tomēr, atsākot strādāt ar peļņu, "Ryanair" pilotu algas neatjaunoja iepriekšējā līmenī.

Nākamnedēļ Rīgas domē notiks kārtējas koalīcijas sarunas

Nākamnedēļ Rīgas domē notiks kārtējas koalīcijas sarunas par tālāko darbu.

Paredzēts, ka pie galda kopā sēdīsies visu četru koalīcijas frakciju – "Par!/Progresīvie", "Jaunās Vienotības", Nacionālās apvienības/Latvijas reģionu apvienības un deputātu bloka "Kods Rīgai" pārstāvji.

Kopš no Rīgas mēra amata atkāpās Mārtiņš Staķis, mēra pienākumus pilda vicemērs Vilnis Ķirsis no "Jaunās Vienotības".

Ja līdz septembra sākumam dome nespēs ievēlēt jaunu mēru, Rīgā gaidāmas ārkārtas vēlēšanas.

"Positivus" festivāls noslēdzies mierīgi

Nedēļas nogalē Rīgā, Lucavsalā, notika mūzikas festivāls "Positivus".

Tas noritējis bez būtiskiem starpgadījumiem. Tā norāda Valsts policija.

Divās festivāla dienās reģistrēti 63 dažādi pārkāpumi.

Daļa no tiem par narkotisko vielu glabāšanu vai lietošanu.

Spānijas tenisists Karloss Alkarass uzvarējis Vimbldonas tenisa turnīrā

Spānijas tenisists Karloss Alkarass Vimbldonas čempionāta finālā uzvarējis Serbijas tenisistu Novaku Džokoviču.

Tas ir Alkarasa pirmais Vimbldonas tituls.

Alkarass piecos setos uzvarēja Džokoviču ar rezultātu 1-6, 7-6, 6-1, 3-6, 6-4.

Spēle ilga gandrīz piecas stundas.

Naktī daudzviet gaidāms negaiss

Šonakts daudzviet valstī gaidāms pērkona negaiss, kas nesīs ļoti stipru lietu un krusu.

Pūtīs mērens dienvidu, dienvidrietumu vējš.

Negaisa laikā vējš brāzmās sasniegs 15–19, bet vietām līdz pat 23 m/s.

Gaisa temperatūra naktī 13…19 grādi.

Rītdien būs mainīgs mākoņu daudzums, un, sākot no pēcpusdienas, vietām iespējams lietus.

Pūtīs mērens dienvidrietumu, rietumu vējš.

Gaisa temperatūra valstī no 22 līdz 29 grādiem.

Arī Rīgā rītdien mainīgs mākoņu daudzums, un iespējams neliels lietus.

Pūtīs lēns vējš un gaisa temperatūra būs ap 24…26 grādiem.

Laika prognoze 2. – labvēlīga.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti