Ziņas vieglajā valodā 15. septembrī

Ziņas vieglajā valodā 15. septembrī.

Ziņas vieglajā valodā 15. septembrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Latvijā ir jauna valdība

Evikas Siliņas valdības pirmā sēde, 15.09.2023.
Evikas Siliņas valdības pirmā sēde, 15.09.2023.

Saeima ar 53 balsīm apstiprināja "Jaunās Vienotības" pārstāves Evikas Siliņas izveidoto Ministru kabinetu.

Koalīcijā "Jaunā Vienotība" sadarbosies ar Zaļo un Zemnieku savienību un "Progresīvajiem".

Pirms balsojuma Saeimas sēdē debates ilga vairākas stundas.

Debatēs "Jauno Vienotību" visvairāk kritizēja līdzšinējie koalīcijas biedri no "Apvienotā saraksta" un Nacionālās apvienības.

Viņi pārmeta politisko principu nodošanu.

 

Rēzeknē atceļ vairākus pabalstus

Rēzeknē šonedēļ atcelti seši no astoņiem pašvaldības brīvprātīgās iniciatīvas pabalstiem.

Vēl divu pabalstu summas samazinātas uz pusi.

Pašvaldība izmaiņas pamato ar slikto finansiālo situāciju pašvaldībā.

Latvijas Pašvaldību savienībā norāda, ka arī citas pašvaldības varētu būt spiestas atteikties no pabalstiem iedzīvotājiem.

 

Eiropā vairs neliegs Ukrainas graudu ievešanu

Eiropas Komisija atceļ aizliegumu Ukrainas graudu importam.

Tas bija ieviests piecās Eiropas Savienības dalībvalstīs – Polijā, Ungārijā, Slovākijā, Rumānijā un Bulgārijā.

Šīs valstis sūdzējās, ka Ukrainas graudu importa dēļ vietējā tirgū samazinās cenas.

Eiropas Komisija tagad apgalvo, problēmas ir novērstas.

Taču pagaidām tikai Rumānija un Bulgārija paziņoja, ka klausīs Eiropas Komisijai.

 

Varētu liegt Krievijas dimantu importu

Pasaules 7 attīstītās valstis drīzumā var aizliegt Krievijas dimantu importu.

Rietumi Krievijai jau noteica plašas finanšu un tirdzniecības sankcijas.

Tomēr dimantu importa aizliegums līdz šim vēl nebija ieviests.

Pret aizlieguma ieviešanu bija Beļģija.

 

Somija liedz iebraukt auto ar Krievijas numurzīmēm

Somija aizliegs valstī iebraukt automašīnām ar Krievijas numurzīmēm.

Automobiļiem ar Krievijas numurzīmēm, kas jau atrodas Somijā, valsts būs jāpamet pusgada laikā.

Kas notiks ar automašīnām, kas Somijā atradīsies pēc šī datuma, pagaidām nav paskaidrots.

Somija pievienojusies valstīm, kurās ir spēkā šāds aizliegums.

Kopš šīs nedēļas aizliegums ir spēkā visās Baltijas valstīs.

 

Krimā drons trāpījis Krievijas kuģim

Krimas piekrastē jūras drons trāpījis Krievijas raķeškuģim "Samum".

Uzbrukums notika netālu no Sevastopoles līča.

Kuģim trāpīja Ukrainas jūras spēku drons "Jūras mazulis".

Sabojāto kuģi nācies vilkt tauvā uz remonta vietu, un tas apgāzies uz sāniem.

 

Zviedrijā svin 50. gadadienu kopš Kārļa XVI Gustava kronēšanas

Zviedrijā plaši svin 50. gadadienu kopš karaļa Kārļa XVI Gustava kronēšanas.

Karaļa kronēšanas zelta jubileju atzīmē ar ielu ballītēm, parādi Stokholmas centrā un pieņemšanu.

Divu dienu svinības apmeklēs ārvalstu delegācijas.

Sestdien, 16. septembrī, karalis un karaliene Silvija piedalīsies parādē Stokholmā.

Tad Zviedrijas galvaspilsētā gaidāma simtiem tūkstošu cilvēku pulcēšanās.

Vairāki svinību pasākumi tiks pārraidīti televīzijas tiešraidē.

 

Luka Banki trenēs Boloņas "Virtus" basketbolistus 

Latvijas vīriešu basketbola izlases galvenais treneris Luka Banki apstiprināts Boloņas "Virtus" galvenā trenera amatā.

Banki Pasaules kausa finālturnīrā tika atzīts par labāko treneri.

Pagājušajā sezonā Banki bija Francijas kluba Strasbūras SIG galvenais treneris.

Šovasar viņam pieteikumu izteicis arī Spānijas klubs Vitorijas "Baskonia", taču viņš to noraidīja.

Latvijas izlasi Banki vada divus gadus.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti