Ziņas vieglajā valodā 12. decembrī

Ziņas vieglajā valodā 12. decembrī.

Ziņas vieglajā valodā 12. decembrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

Valsts pārņems Maskavas namu

Maskavas nams Rīgā, 2022.gada septembris.
Maskavas nams Rīgā, 2022.gada septembris.

Tā saukto Maskavas namu pārņems valsts.

Saeima janvārī plāno pieņemt lēmumu.

Ēka atrodas Rīgā, Marijas ielā.

Maskavas namā arī pēc Krievijas sāktā kara pret Ukrainu darbojušies Krievijas agresijas atbalstītāji, tāpēc Latvijas valstij ir jārīkojas.

Valstij būs jānomaksā parāds 36 tūkstoši eiro par zemes nomu un nekustamā īpašuma nodokli.

Maskavas namu pēc pārņemšanas valsts īpašumā varētu nodot Ukrainai.

 

Eiropā spriedīs par Krievijas graudu neievešanu

Eiropas Savienībā apspriedīs Latvijas priekšlikumu aizliegt Krievijas graudu importu.

Lēmumu pieņems ES dalībvalstu vadītāji.

Eiropas Komisijas Lauksaimniecības komisārs Janušs Vojcehovskis atbalsta Krievijas graudu importa aizliegšanu Eiropas Savienībā, vienlaikus saglabājot tranzītu.

Latvijā no Krievijas šogad ievestas jau ap 400 tūkstoš tonnas graudu.

Patlaban pārtikas produktu ievešana no Krievijas un to izplatīšana dalībvalstīs nav aizliegta.

 

Somija daļēji atvērs robežu ar Krieviju

Somija daļēji atvērs robežu ar Krieviju.

Robežu slēdz novembrī, jo strauji pieauga nelegālo imigrantu skaits no Krievijas.

Somijas valdība saka, ka tagad vēros vai notikušas pārmaiņas.

Ja Krievijas organizētā nelegālo imigrantu plūsma atsāksies, robežšķērsošanas punktus atkal slēgs.

Šonedēļ atvērs divas Somijas–Krievijas robežas šķērsošanas vietas.

 

Ukrainai uzbrukuši hakeri

Hakeru uzbrukums Ukrainā vērts pret mobilo sakaru tīklu.

Daļai iedzīvotāju nav interneta un telefonsakaru, nedarbojas daļa bankomātu un vienā pilsētā nestrādā gaisa trauksmes sirēnas.

Ukrainas Drošības dienests uzmeklē notikušo un neizslēdz Krievijas specdienestu darbību.

Krievija atbildību nav uzņēmusies.

 

Izraugās koncertzāles projektu

Paziņoti arhitekti, kas veidos Nacionālās koncertzāles projektu.

Nacionālās koncertzāles jeb Rīgas Filharmonijas metu konkursā uzvarēja uzņēmumi "MARK arhitekti", "Mailītis A.I.I.M." un "Labie koki" / "Baltijas Mirdzums".

Rīgas Filharmoniju būvēs bijušajā Kongresu namā, kas atrodas pie Kronvalda parka Krišjāņa Valdemāra ielā.

 

Par referendumu parakstās kūtri 

Cilvēkiem ir ļoti maza interese par referenduma ierosināšanu par partnerības institūta ieviešanu.

Parakstīties iespējams līdz 5. janvārim.

Lai referendums notiktu, jāsavāc aptuveni 155 tūkstoši parakstu.

Patlaban parakstījies tikai 3801 cilvēks.

Visvairāk cilvēku parakstījušies Rīgas iecirkņos.

Ārzemēs nobalsojuši divi cilvēki, abi – Krievijā.

 

Brīdina par snieglauzi

Sasnigušais sniegs radījis un turpinās radīt arvien bīstamākas situācijas koku un to zaru lūšanas dēļ.

Apdraudēti gan autobraucēji, gan mežā gājēji.

Tā brīdina sinoptiķi un lielāko mežu īpašnieki.

Tā kā netiek solīts stiprs vējš, tad sniegs zaros uzkrājas vēl vairāk.

Cilvēkiem jāuzmanās mežā, meklējot svētku eglīti.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti