Lietuvas dzelzceļa vadītājs ierosināja kopā ar LDz izveidot pasažieru vilciena satiksmi maršrutā Rīga-Šauļi. Puses vienojās līdz 20.janvārim izvērtēt iespējas izveidot šādu vilcienu – izskatīt juridiskos, ekonomiskos un tehniskos jautājumus.
„Darbs pie šo dokumentu sagatavošanas ilga vairākus gadus, tāpēc esam gandarīti, ka mums izdevās pilnībā juridiski sakārtot jautājumus par pārrobežu sadarbību ar lietuviešu kolēģiem, kā arī pārrunāt turpmākās sadarbības iespējas", norāda LDz prezidents Uģis Magonis.
Savukārt, izvērtējot sadarbību kravu pārvadājumu jomā, LDz meitasuzņēmuma SIA „LDz Cargo" valdes priekšsēdētājs Guntis Mačs ierosināja izskatīt sadarbības iespējas kopīga piedāvājuma izveidē austrumu klientiem. „Nav noslēpums, ka Latvijas un Lietuvas dzelzceļus interesē iespējas veikt kravu pārvadājums gan no Melnās jūras ostām, gan piesaistīt konteinerkravu pārvadājumus no Kazahstānas un Ķīnas. Šobrīd katram no mūsu uzņēmumiem ir savi konteintervilcieni, tomēr daudz efektīvāk būtu apvienot spēkus un izstrādāt vienotu piedāvājumu," uzsvēra Mačs.
Dzelzceļa satiksmē ar Lietuvu 2013. gada 10 mēnešos ir pārvadāti 4,1% kravu no kopējā pārvadāto kravu – 46,1 miljona tonnu - apjoma. Savukārt 2012.gadā Lietuvas izcelsmes kravu īpatsvars sastādīja 3,6% no kopējā 60,6 miljonu tonnu kravu apjoma.