Veselības inspekcijas pārstāvis Ainārs Čivčs stāsta par biežākajiem pārkāpumiem: „Lielākā problēma ir ar informāciju pacientiem. Informācija bieži vien ir neprecīza, dažkārt maldinoša un bieži atklājas, ka ārsts pat nezina, kāda ir pareizā informācija, līdz ar to viņš pat nevar pacientam izstāstīt, kāda ir pareizā veselības aprūpes organizācija valstī.”
Ģimenes ārstu praksēs daļa pārkāpumu attiecas uz pakalpojumu pieejamības laiku. „Nav pieņemšanas rītos, vakaros, pacienti netiek pieņemti piecu darba dienu laikā,” stāsta Čivčs.
Tomēr lielākā daļa pārkāpumu saistīti ar nepamatotu pakalpojumu uzskaiti – manipulācijas netiek veiktas vai tiek norādītas lielā skaitā. Inspekcijas pārstāvis minēja piemēru par kādu zīdaini, kuram vienā dienā veikta 41 profilaktiskā apskate, un grūtnieci ar 50 ultrasonogrāfiju veikšanu dienā.
Tiesa, pērn Veselības inspekcija arī saņēmusi vairāk nekā tūkstoti sūdzību par veselības aprūpes kvalitātes pārkāpumiem. „Kā vienmēr, tās ir ieslodzījumu vietas ar dažādām problēmām. Tās vajadzētu iespējami ātrāk risināt, jo ieslodzītās personas vēršas arī Eiropas Cilvēktiesību tiesā un mēs zaudējam kādreiz. Tāpēc tas ir jautājums, kas ļoti ātri un steidzamības kārtā, manuprāt, ir padziļināti jāpārdomā,” stāsta inspekcijas pārstāve Valentīna Berga.