Gājēju skaits ir ļoti neliels, līdz ar to nav iespējams ne atbilstoši standartam, ne atbilstoši finansējumam izbūvēt drošus divlīmeņu šķērsojumus. Tāpēc arī tiek veidotas vietas, kur ir iespējams pāriet pāri šosejai. Gājējiem tas, protams, jādara, ļoti rūpīgi izvērtējot situāciju uz ceļa, pārliecinoties, ka netuvojas automašīnas.
Saskaņā ar “Latvijas Valsts ceļu” datiem pa Rīgas–Jelgavas šoseju posmā pie Pēterniekiem diennaktī aiztraucas aptuveni 11 000 automašīnu. Abās šosejas pusēs ir arī autobusu pieturas, bet nav nevienas ceļa zīmes, kas vismaz norādītu uz iespējamību, ka uz šosejas var parādīties gājēji.
“Tur aiztaisīja, un tagad uztaisīja tādu zig-zag gājējiem. Pāriet var,” saka kāda Pēternieku iedzīvotāja. Satiktā kundze zina stāstīt, ka tagad esot drošāk, vien automašīnas ''skrienot'' dikti ātri.
Jāpiebilst gan, ka pie nākamās autobusu pieturas ''Dzilnas'' nav arī šādas šosejas šķērsošanas iespējas, tāpēc vietējie izlīdzas, kā nu māk. Atļautais braukšanas ātrums šajā posmā ir 90 km/h, un par drošu šosejas šķērsošanu grūti runāt.
Pagājušajā nedēļā, šķērsojot šoseju iepretim pieturvietai ''Blukas'', dzīvību zaudēja kāda astoņdesmitgadīga kundze. Ceļu satiksmes negadījuma karte rāda, ka automašīnu sadursmes, kurās cietuši vai bojā gājuši gājēji, šeit notiek regulāri vismaz reizi gadā.
Olaines novada pašvaldība uzskata, ka situāciju uzlabot varētu vien īsta gājēju pāreja, ko vajadzēja izbūvēt līdz ar ceļa rekonstrukciju. Tam gan iebilst “Latvijas Valsts ceļi”.
“Gājēju skaits ir ļoti neliels, un līdz ar to nav iespējams ne atbilstoši standartam, ne atbilstoši finansējumam izbūvēt drošus divlīmeņu šķērsojumus. Tāpēc arī tiek veidotas šādas vietas, kur ir iespējams pāriet pāri šosejai. Gājējiem tas, protams, jādara, ļoti rūpīgi izvērtējot situāciju uz ceļa. Pārliecinoties, ka netuvojas automašīnas,” norāda “Latvijas Valsts ceļu” Komunikācijas daļas vadītāja Anna Kononova.
Jau drīzumā šosejas šķērsošanai pārejas vieta tikšot izveidota arī pie pieturas ''Dzilnas'', bet tuvākā drošā pāreja tāpat kā līdz šim palikšot vairāku kilometru attālumā. Ceļu satiksmes drošības direkcija statistiku pa novadiem vēl nav apkopojusi, bet kopumā Latvijā šā gada desmit mēnešos dzīvību zaudējis 31 gājējs.