Pirms vairākiem gadiem ceļu Pilsrundāle–Svitene Rundāles novada pašvaldība ļoti sliktā tehniskā stāvoklī pārņēma no valsts. Ceļa atjaunošanai tika piesaistīts apmēram miljons eiro Eiropas Savienības fondu līdzekļu, kas paredzēja atjaunot grants segumu, bet pašvaldība par saviem līdzekļiem uzklāja asfaltu.
Ceļa remonts bija tik ļoti ilgi gaidīts, ka, neraugoties uz to, ka tas vēl nebija nodots ekspluatācijā un būvnieks vēl nebija novērsis defektus, jauniešu organizācija pērn pavasarī rīkoja ''Asfalta svētkus''.
Tagad defekti esot novērsti un ceļš nodots arī ekspluatācijā, tomēr
pēc pārbaudēm LAD lēmis par projekta saistību pārtraukšanu un izmaksātā avansa 234 000 eiro apmērā atmaksu.
LAD Lauksaimniecības un lauku attīstības departamenta direktore Iveta Oša paskaidroja, ka ceļa segumā iebūvētie materiāli īsti neatbilst tiem, kas norādīti dokumentācijā. Lauku atbalsta dienesta ieskatā tā ir neatbilstība, un līdz ar to maksājuma pieprasījums tika noraidīts un finansējums atteikts.
Rundāles novada domes priekšsēdētājs Aivars Okmanis (vēlētāju apvienība ''Cilvēkiem un zemei'') uzskata, ka materiālu neatbilstības nebija.
"Jau projektā bija paredzēts, ka tā nav melnzeme, kuras dēļ bija jāizrok viss ceļš, un tas labais uzraktais materiāls bija izmantojams atkārtoti. Par to bija atbildīgs būvdarbu vadītājs un būvuzraugs, kas parakstīja veikto darbu aktus par to, kāds materiāls tur ir iebūvēts," teica Okmanis.
Pašvaldība LAD lēmumu pārsūdzējusi Zemkopības ministrijā, kas to atstājusi nemainīgu, tāpēc vietvara avansa maksājumu atmaksājusi.
Telefonsarunā būvnieki paskaidroja, ka visi darbi esot paveikti kvalitatīvi. Ceļš ekspluatācijā pieņemts un līdz ar to projekta mērķis sasniegts. Līdzīgu atbildi e-pasta vēstulē sniedza arī uzņēmums ''RoadLat'', kas veica būvuzraudzību. Viņuprāt, Zemkopības ministrija, izskatot pasūtītāja apstrīdēšanas iesniegumu par LAD lēmumu, šos argumentus nav pēc būtības izvērtējusi un atspēkojusi, sniedzot formālu atbildi par to, ka LAD lēmums esot tiesisks. Tam "RoadLat" nevarot piekrist.
Novada domē ceturtdien notiks komitejas sēde, kurā izvērtēs arī būvnieku uzņēmuma ''Viona'' un būvuzraudzības sniedzēju uzņēmuma''RoadLat'' atbildību. Ceļa kopējās izmaksas ir vairāk nekā divi miljoni eiro un
bez Eiropas finansējuma novada iedzīvotāji aizņēmumu ceļa remontam maksās līdz 2043. gadam.
Par projekta administrēšanā LAD konstatētajām krāpnieciska rakstura pazīmēm Valsts policija sākusi kriminālprocesu. Pārbaudi sācis arī Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs.