Intervijā Latvijas Radio raidījumā "Aktuālais temats" Ameriks vērtēja, ka naktī uz otrdienu ceļa uzturētāji galvaspilsētā strādājuši čakli: “Pēc statistikas, 3,5 tūkstoši kubikmetru sniega, (..) ap 400 mašīnām ir aizvestas gan no Vecrīgas, gan citām ielām.”
Pilsētai 3,5 tūkstošu kubikmetra sniega izvešana izmaksā 25 tūkstošus eiro. Lai varētu turpināt sniega izvešanu, tuvākajās dienās pilsētā dažviet arī tiks izvietotas ceļazīmes, kas liegs novietot auto.
Kopumā situāciju, kas bija izveidojusies pirmdien, Ameriks nevērtē kā ārkārtas. “Visā Latvijā bija problēmas. Sniga tiešām intensīvi tajā naktī – no svētdienas uz pirmdienu. Ideāla situācija jau nekad nebūs – nevar to lietussargu virs pilsētas noturēt, tāpat tas sniegs krīt un tam kaut kur jāpaliek,” sacīja Rīgas domnieks.
Pilsētas vicemēram nav arī pretenziju pret ielu uzturētājiem. Kopumā strādāja 49 iekārtas, kas tīra sniegu no ielām. Savukārt iegādāties pašvaldībai pašai šādas iekārtas neesot pamata, jo tas prasītu uzturēšanas un remonta izmaksas.
Lēno satiksmi Rīgā pirmdienas rītā Ameriks skaidro ar vairāku apstākļu sakritību – sastrēgumi pīķa stundās, skolas laika atsākšanās, arī naktī uzkritušais sniegs. “Rītos vienmēr ir daudz autotransporta, kas iebrauc Rīgā. Un, ja sniegs ir nošķūrēts un par vienu braukšanas joslu mazāk, tad loģiski – ir apgrūtināta [satiksme],” sacīja Ameriks, atzīstot, ka bijis daudz sūdzību un “ne vienmēr viss ir ideāli”.
“Šīs neērtības būs vienmēr. (..) Paskatieties ārā pa logu, paskatieties prognozi, izbrauciet pusstundu ātrāk un rēķinieties, ka sākas skolas laiks. Un, ja kādam no tā paliek vieglāk, var pie viena palamāt arī Rīgas domi,” piebilda Ameriks.
Lai gan pirmdien sniegā Rīgā bija iestidzis viens trolejbuss, pilsētas vicemērs pauž pārliecību: “Visas ielas ir izbraucamas. Ja notiek kāds incidents ar kādu smagāku transportlīdzekli, šādas situācijas ir neizbēgamas. Ko es saprotu ar izbraucamu – ir pieejama policija, “ātrā palīdzība”, ugunsdzēsēji.”