Tuvākajos gados iecerētās reformas izglītības sistēmā Andersons vērtē atzinīgi. “Vairs noteikti nav tas laiks, kad svarīgas ir tikai zināšanas. Mums visiem jāstrādā, lai bērni šīs zināšanas spētu izmantot, nonākot jaunās situācijās,” saka Andersons.
Viņaprāt, iecerētās reformas ir pareizajā virzienā, bet Izglītības un zinātnes ministrijai ir vairāk jāskaidro par plāniem. Turpinot sarunas ar skolotājiem, arī no viņiem varētu sagaidīt atsaucību reformām.
Taujāts par ministrijas piedāvājumu skolās bērnus mācīt jau no sešu gadu vecuma, Andersons norādīja, ka tādā gadījumā būtu jāmainās izglītības videi. “Diskusija bieži notiek tikai par tiem sešiem gadiem – mēs īsti neskatāmies, kā jūtas jaunietis, 19 gadu vecumā sēžot skolas solā. Esmu dzirdējis no pedagogiem, ka tie ir lieli cilvēki un viņi nav vairs ieinteresēti sēdēt skolas solā,” norāda “Iespējamās misijas” direktors.
Ziņots, ka Izglītības ministrija iecerējusi vienu no visu laiku vērienīgākajām pārmaiņām, ieviešot kompetenču pieejā balstītu izglītību. Mācību procesa centrā būs jānokļūst skolēnam, kurš mācās domāt, sadarboties, meklēt atbildes, iegūst prasmes lietot zināšanas.
Izglītības reformai plānots atvēlēt gandrīz 14 miljonus eiro no Eiropas Sociālā fonda.